کد مطلب: ۹۰۷۸۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ با قدرت‌نمایی بازارساز روند کاهشی دلار ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت دلار 8 اردیبهشت 1403/ با قدرت‌نمایی بازارساز روند کاهشی دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت با بازدهی منفی بسته شد. این اسکناس در بیشتر روزهای یک هفته اخیر کاهشی بود و در نهایت بیش از دو هزار تومان افت قیمت داشت. تحلیلگران اقتصادی کف قیمت دلار را برای هفته دوم اردیبهشت کانال دوم از کریدور ششم عنوان می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت متاثر از کاهش ریسک‌های سیستماتیک و آرامش سیاسی با بازدهی منفی و کاهش ۲۴۵۰ تومانی بسته شد. اسکناس دلار در حالی افزایش‌های شارپی فروردین را پشت‌ سر گذاشته که در کریدور ششم جا خوش کرده و منطقه قیمتی دلار محدوده مذکور است که قیمت در آن تثبیت شده است.

افت پلکانی دلار ادامه دارد

تحلیلگران بازارهای مالی به تحرکات قیمت تتر اشاره می‌کنند و  می‌گویند، تتر نتوانست بالای ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود و می‌تواند در شرایط بسیار مساعد سیاسی تا منطقه ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان تحرکات کاهشی داشته باشد و در شرایط خوش‌بینانه برای تتر می‌توان محدوده ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومانی را در نظر گرفت.

برخی کارشناسان اقتصادی با اشاره به جو مثبت بازار و سرکوب قیمت دلار از سوی سیاست‌گذار، بر اساس تجربه سال‌های گذشته می‌گویند: هر گاه قیمت دلار به سقف رسید تا ۳۰ درصد افت و اصلاح قیمتی پیدا خواهد کرد. آنها معتقدند قیمت دلار اکنون در روند اصلاح قرار دارد و طی هفته‌های آینده با افت پلکانی به پله‌های پایینی کریدور ششم برمی‌گردد؛ اما در نهایت این کاهش‌ها منجر به برگشت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نمی‌شود.

بازگشت تتر به کانال ۶۳ هزار تومان

قیمت درهم روز پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، کاهش ۱۴۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۳۰۰ تومانی با رقم ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۳۰۰ تومانی روی رقم ۷۹ هزار و ۳۵۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز پنجشنبه با ۵۰۰ تومان کاهش در کف کانال ۶۸ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در آخرین روز معاملاتی هفته برخلاف روزهای گذشته تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.