کد مطلب: ۹۰۶۷۲۵

۲ مقام آمریکایی در مورد حادثه اصفهان: خبر داشتیم ولی تایید نکردیم

2 مقام آمریکایی در مورد حادثه اصفهان: خبر داشتیم ولی تایید نکردیم

دو مقام آمریکایی در گفتگو با سی.ان.ان تایید کردند که اسرائیل روز پنج‌شنبه برنامه‌ریزی برای تلافی حمله ایران را به این کشور اطلاع داده بود اما آمریکا نه آن را تائید کرد و نه چراغ سبز نشان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفت که اسرائیل حمله‌ای را در داخل ایران انجام داده است. این مقام گفته هدف این حمله هسته‌ای نیست.

یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکایی به سی.‌ان.ان گفته که پیش از حمله روز جمعه (به وقت محلی) اسرائیل، انتظار آمریکا این بود که آنها تأسیسات غیرنظامی یا هسته‌ای را هدف قرار ندهند.

سی‌ان‌ان قبلاً گزارش داده بود که اسرائیل به ایالات متحده گفته بود که پاسخش محدود است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا گفته بودند که اسرائیل در حال بررسی یک حمله محدود در داخل ایران است، چون احساس می‌کنند با توجه به مقیاس بی‌سابقه حمله ایران، باید به نوعی پاسخ دهند.

ایالات متحده از اسرائیل خواسته بود به حمله آخر هفته گذشته ایران پاسخ ندهد. این مقام آمریکایی به سی.ان.ان گفته که ایالات متحده به پاسخ اسرائیل «چراغ سبز نداده است.»

یک مقام ارشد آمریکایی دیگر به این شبکه گفته اسرائیل روز پنجشنبه به آمریکا گفته بود که در روزهای آینده حمله ایران را تلافی خواهد کرد. این مقام گفته ما این پاسخ اسرائیل را تایید نکردیم.

منبع : روزآروز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.