کد مطلب: ۹۰۹۰۰۴

خطر ممنوعیت دوباره ورود به ورزشگاه‌ها در کمین بانوان

خطر ممنوعیت دوباره ورود به ورزشگاه‌ها در کمین بانوان

یک حقوقدان به تشریح اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان برای تماشاگران زن پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز،  بعد از سالها، بالاخره مدتی است که زنان می‌توانند برای تماشای مسابقه فوتبال در  بخشی از ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. پذیرش حضور زنان این البته ناشی از  و مقررات و فشارهای فیفا بود.

در حالی که بارها زنان بدون هرگونه عیب و ایرادی به عنوان تماشاچی در ورزشگاه می‌نشستند و هیچ مشکلی نبود، در دو هفته اخیر اتفاقات عجیبی علیه زنان در ورزشگاه ها رخ داده است که بسیار موجب تردید است.

در اراک و تبریز اعلام کردند به دلیل فقدان زیرساخت‌ها فعلا زنان را راه نمی‌دهند.

در یک مورد دیگر هواداران سپاهان اصفهان به عنوان یک تیم بزرگ و مهم شهرستانی، در ورزشگاه شعاری بسیار رکیک علیه همسر مربی آن تیم دادند.

در آخرین مورد هواداران سپاهان در بازی با پرسپولیس تهران در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت شعارهای رکیک و بسیار توهین‌آمیز علیه زنان هوادار پرسپولیس سر دادند. زشتی شعارها به حدی بود که گویا مأموران انتظامی جایگاه زنان را عوض کردند و مدیران باشگاه پرسپولیس هم شکایتی علیه سپاهان مطرح کرده‌اند.

چه بسا این فحاشی‌ها بهانه‌سازی باشند.

همه این رفتارها در دو هفته اخیر رخ داده است. یعنی دقیقا همزمان با افزایش فشارهای غیرقانونی به زنان به بهانه حجاب. 

این هم‌زمانی شاید اتفاقی باشد. ولی اگر این را درنظر بگیریم که ماه‌هاست زنان بدون هر مشکلی در ورزشگاه حاضر می‌شوند و کمترین مشکلی نبوده‌است و مردان نیز هیچ مزاحمتی نداشته‌اند، تراکم ناگهانی این حوادث، همزمان با تشدید فعالیت گشت ارشاد(طرح نور) این فرضیه را قویا مطرح می‌کند که همان جریانهای مخالف حقوق زنان به شکل سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده می‌خواهند با آلوده کردن فضای ورزشگاه زمینه را برای جلوگیری مجدد از ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کنند و دامنه نقض حقوق زنان را توسعه دهند.

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.