خبر مهم:

حجم ویدیو: ۱۳.۶۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۶ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

همه ناراضی از تعطیلی پنجشنبه‌ها

سهیل بانی سهیل بانی

در شرایطی که به نظر می‌رسد هم بخش خصوصی و هم کارگران و کارمندان از تعطیلی پنجشنبه‌ها آسیب می‌بینند، برخی کارشناسان معتقدند که این موضوع، یک بحث فرعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها تعطیلی پنجشنبه‌ها به یکی از موضوعات داغ محافل اقتصادی تبدیل شده است. در حالی که به گفته کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها، این هفته در صحن علنی مجلس گرفته می‌شود، همچنان بحث‌های فراوانی پیرامون این طرح وجود دارد.

نمایندگان بخش خصوصی در این مدت بارها خواستار تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها شده‌اند و تاکید کرده‌اند که با تعطیلی پنجشنبه‌ها، ارتباط ایران با بازارهای جهانی به سه روز محدود می‌شود و این موضوع، هزینه سنگینی را بر دوش اقتصاد کشور می‌گذارد.

از طرف دیگر، خانه صمت با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس، به آنها تذکر داده است که با تعطیلی پنجشنبه‌ها، 4 ساعت از ساعت‌کاری کارکنان و کارگران کاسته شده و در نتیجه دستمزد آنها نیز 10 درصد کاهش می‌یابد.

در شرایطی که به نظر می‌رسد هم بخش خصوصی و هم کارگران و کارمندان از تعطیلی پنجشنبه‌ها آسیب می‌بینند، برخی کارشناسان معتقدند که این موضوع، یک بحث فرعی است و در فضای بسته اقتصاد ایران، اولویت‌های مهم‌تری از تعطیلی پنجشنبه یا شنبه‌ها وجود دارد.

پیمان مولوی، اقتصاددان، در گفتگو با تجارت‌نیوز، با اشاره بر رتبه تجارت خارجی 164 ایران از میان 165 کشور، تاکید کرد که مصرف‌کننده ایرانی هیچ حق انتخابی برای مصارف خود ندارد و در این شرایط، مشکل اصلی اقتصاد کشور، وضعیت تجارت خارجی است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اقتصاد کلان در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.