خبر فوری:

خبر مهم:

حجم ویدیو: ۸.۷۷M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۴ دانلود ویدیو

وحید محمودی، اقتصاددان در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

اینکه بگویند فقر مطلق نداریم شبیه شوخی است

سال گذشته بود که وزیر کار طی سخنانی اعلام کرد که در کشور فقر مطلق نداریم، وحید محمودی- استاد دانشگاه در واکنش به این گفته می‌گوید که چنین اظهار نظری شبیه شوخی می‌ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وحید محمودی، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه تهران پیش‌تر در گفت‌وگویی مفصل با تجارت‌نیوز اعلام کرده بود که 40 درصد از جمعیت ایرانی زیر خط فقر مطلق هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تجارت‌نیوز می‌گوید: اینکه گفته شده در ایران فقر مطلق نداریم، شبیه شوخی است. بیستم اسفندماه 1400 بود که رئیسی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تا پایان سال فقر مطلق از بین می‌‌رود. در فروردین 1401 هم وزیر وقت رفاه در سخنانی خبر داد که تا پایان سال فقر مطلق از بین می‌رود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. جالب است در لایحه برنامه هفتم توسعه هم باز اشاره شده که تا انتهای برنامه فقر مطلق  به صفر می‌رسد اما وقتی به ابعاد برنامه نگاه می‌کنیم می‌ببینیم که از دل این برنامه کاهش فقری بیرون نمی‌آید.

محمودی ادامه داد: هنوز نگاه دولتمردان ما نگاهی پوسیده است. نگاه خودکفایی در برنامه هفتم توسعه وجود دارد اما این سیاست چندین دهه است که شکست خورده و همین نگاه آب و منابع سرزمینی ما را نابود کرده و اتلاف منابع را به شدت بالا برده است. این در حالیست که نگاه‌های جدید در دنیا حاکم شده‌اند اما ما همچنان به لحاظ بینش حکمرانی دچار مشکل هستیم.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.