خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۶۹۷۷

سیاست جدید آمریکا برای اشتغال‌زایی / استفاده از فناوری‌های نوین جذب کربن

سیاست جدید آمریکا برای اشتغال‌زایی / استفاده از فناوری‌های نوین جذب کربن

استفاده از فناوری جذب و ذخیره کربن در شهرک‌های صنعتی منجر می‌شود که بدون تعطیلی مشاغل یا تغییر اساسی مدل کسب‌وکارهای موجود، کاهش به سزایی در انتشار آلاینده‌ها صورت بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقریباً ۴۰ درصد از نیروی کار آمریکا در شهرک‌های کارگری زندگی می‌کنند. می‌توان گفت صنایع فعال در این شهرک‌ها، مانند پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های سیمان و فولاد، از جمله سخت‌ترین صنایع برای کربن زدایی هستند.

آن طور که GreenBiz گزارش داده، یافتن یک راه‌حل فناورانه پاک برای حفظ بازار کار محلی و در عین حال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حیاتی است. یک دیدگاه کلی وجود دارد که استفاده از فناوری جذب، استفاده و ذخیره کربن (CCUS) یک راه حل مناسب است.

قانون سرمایه‌گذاری زیرساختی سال گذشته آمریکا که توسط جو بایدن به تصویب رسید حدود ۱۲ میلیارد دلار برای جذب کربن و کاهش انتشار صنعتی اختصاص داد. گنجاندن این بودجه در قانون به نیاز شدید سیاسی برای اطمینان از انطباق صنایع آمریکایی با اقتصاد بدون کربن و اهمیت فناوری جذب و ذخیره کربن برای دستیابی به این موضوع اشاره دارد.

csm 190301 direct air capture plant Climeworks Julia Dunlop 1000 e11869d526 Copy

این موضوع در سطح جهانی نیز صادق است. آژانس بین‌المللی انرژی باور دارد که رسیدن به صفر خالص بدون تسریع پذیرش صنعتی این فناوری ممکن نخواهد بود.

با این حال، موانع مهمی برای پذیرش گسترده این فناوری وجود دارد. اندازه واحد جذب کربن برای کارخانه‌های صنایع سنگین که اغلب محدودیت فضا دارند، مشکل‌ساز خواهد شد. یک مطالعه در سال گذشته نشان داد که فضای مورد نیاز برای نصب این فناوری یک نگرانی بزرگ است و بسیاری از صنایع باید راه‌حل‌های جذب کربن مناسب با شرایط خود را ابداع کنند.

بنابراین سال گذشته واحدهای فناورانه برای دستیابی به این هدف به نام CycloneCC ابداع شد.

هر واحد CycloneCC آماده نصب و با پتانسیل شروع به کار در کمتر از هشت هفته تحویل صنایع آلاینده می‌شود و از طراحی، ساخت و فرآیند مهندسی طولانی و پیچیده جلوگیری می‌کند. این واحدها حداقل اختلال در عملیات را دارند و خطرات ایمنی در محل به میزان قابل توجهی در آنها پایین است. به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیر، استفاده از این واحد به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که ظرفیت واحد جذب و ذخیره کربن را در طول زمان در راستای استراتژی کربن‌زدایی خود افزایش دهند.

CycloneCC اندازه و هزینه جذب کربن را تا بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با فناوری‌های متداول جذب کربن کاهش می‌دهد. این راه حل در نهایت هزینه جذب کربن را به طور متوسط ​​به ۳۰ دلار در هر تن می‌رساند.

استفاده از این فناوری در شهرک‌های صنعتی آمریکا منجر می‌شود که بدون تعطیلی مشاغل یا تغییر اساسی مدل کسب‌وکارهای موجود، کاهش به سزایی در انتشار آلاینده‌ها صورت بگیرد.

در نهایت می‌توان گفت این انقلاب در فناوری جذب کربن، مشاغل پایداری را برای نسل بعدی کارگران آمریکایی فراهم می‌کند و همچنین مشاغلی را که میلیون‌ها خانواده امروزی به آن متکی هستند را تضمین می‌کند.

مهمترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.