خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۸۱۳

پرسپولیس برد اما رکورد بیرانوند خراب شد

پرسپولیس برد اما رکورد بیرانوند خراب شد

در شب پیروزی 2 بر یک پرسپولیس مقابل نساجی در قائمشهر، رکوردهای مهمی شکسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نساجی مازندران و پرسپولیس تهران یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران را به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار کردند؛ مسابقه‌ای که در آن، مازنی‌ها برای افزایش امیدهایشان در مسیر ماندن در لیگ برتر به 3 امتیاز آن نیاز داشتند و در طرف مقابل، پرسپولیسی‌ها با انگیزه بقا در کورس قهرمانی، در جست‌وجوی 3 امتیاز بودند تا حداقل برای ساعتی بالاتر از استقلال صدرنشین جدول لیگ بیست‌وسوم شوند و بتوانند به رقابت پایاپای خود با رقیب سنتی‌شان ادامه بدهند.

شاگردان اوسمار ویرا با گل زودهنگام اوستون اورونوف برنده به رختکن رفتند اما شلیک پرقدرت امیرمحمد هوشمند، امید را به اردوی نساجی برگرداند و آن‌ها امیدوار به کسب امتیاز برابر پرسپولیس شدند. با این وجود، اورونوف شب خوب خود را تکمیل کرد و به مانند دوران حضورش در نوفباخور ازبکستان، در جدال با نساجی درخشید و توانست گل دوم و پیروزی‌بخش سرخ‌پوشان پایتخت را به‌ثمر برساند تا شانزدهمین برد فصل برای پرسپولیس به‌دست آید و آن‌ها در کورس قهرمانی لیگ بیست‌وسوم باقی ماندند.

ستاره ازبک علیه رکورد رویایی پولی

لوآن پولی از دیدار برابر ملوان بندرانزلی به ترکیب نساجی اضافه شد که در آن مسابقه، بعد از 77 دقیقه مقاومت، سرانجام تسلیم ضربه محمدرضا سلیمانی شد و ناکام در ثبت کلین‌شیت بود. با این وجود، دروازه‌بان برزیلی نساجی در طول 3 هفته اخیر عملکردی خیره‌کننده داشت و برابر سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان درخشید و در هر 3 مسابقه نه‌تنها کلین‌شیت کرد که به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و رکورد 23 مهار روی 24 شوت متحمل‌شده را به نام خود ثبت کرد تا با آمار 283 دقیقه گل نخوردن مهیای حضور در جدال با پرسپولیس شود.

پولی خیلی زود روی شوت اوستون اورونوف غافلگیر شد و در حالی‌که دید خوبی هم نسبت به ضربه ستاره ازبک سرخ‌ها نداشت، واکنش ضعیفی از خود نشان داد و رکورد دقایق متوالی بسته‌ماندن دروازه او روی عدد 289 دقیقه ثابت شد. دروازه‌بان برزیلی نساجی با وجود ثبت 3 مهار دیدنی، در نبرد با اورونوف ناموفق بود و نتوانست بازهم با درخشش خود برای نساجی امتیاز بیاورد تا در طول 5 بازی حضور در خط دروازه قرمزپوشان قائمشهری، 3 گل خورده و 3 کلین‌شیت در کارنامه لوآن پولی نقش ببندد.

شلیک هوشمند، خط پایانی بر رکورد درخشان سرخ‌ها

سرخ‌پوشان پایتخت که آخرین‌بار در هفته نوزدهم و در جدال با فولاد خوزستان، در دقیقه 42 با اشتباه عبدالکریم حسن دروازه‌شان در لیگ برتر باز شده بود، توانستند در جدال با استقلال تهران، پیکان تهران، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان کلین‌شیت کنند و با ثبت رکوردی 588 دقیقه‌ای که محصول مشترک درخشش امیررضا رفیعی و علیرضا بیرانوند بود، پرسپولیسی‌ها مهیای دیدار با نساجی مازندران شدند. رفیعی و بیرانوند هر کدام در 3 مسابقه در طول 6 بازی اخیر پرسپولیس موفق به‌ثبت کلین‌شیت شده بودند.

بیرانوند در نیمه نخست تقابل با نساجی، شب آرامی را پشت سر گذاشت و شوتی در چارچوب دروازه او زده نشد تا رکورد کلین‌شیت پیاپی سرخ‌پوشان پایتخت از 600 دقیقه در فصل جاری گذر کند که بیشترین میزان در فصل جاری میان تمامی تیم‌ها بود. با این وجود، دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس در دقیقه 60 تسلیم شوت پرقدرت امیرمحمد هوشمند شد تا بعد از 648 دقیقه، دروازه سرخ‌پوشان پایتخت باز شود و قفل دروازه این تیم بعد از 6 مسابقه کلین‌شیت پیاپی، شکسته شود تا در نبرد نساجی و پرسپولیس، هم لوآن پولی رکورد رویایی خود را در فوتبال ایران از دست بدهد و هم سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند عملکرد خوب‌شان در فاز دفاعی را تمدید کنند.

منبع : فوتبال360

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.