کد مطلب: ۹۰۶۴۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در منطقه ۱۰ تهران/ برای خرید میکرو‌آپارتمان چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در منطقه 10 تهران/ برای خرید میکرو‌آپارتمان چقدر باید هزینه کرد؟

گزارش‌های رسمی از بازار مسکن تهران نشان می‌دهد منطقه 10 یکی از پررونق‌ترین مناطق تهران از لحاظ خرید و فروش واحدهای مسکونی است. همچنین آخرین آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن این منطقه در اسفند 1402، هر متر بالغ بر 59 میلیون تومان برآورد شده است. اما با این اوصاف برای خرید خانه در منطقه 10 تهران چقدر بودجه باید در نظر گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه 10 یکی از مناطق شهرداری تهران محسوب می‌شود که در جنوب غربی پایتخت واقع شده است. بر اساس گزارش‌های مرکز آمار و بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، این منطقه سال‌هاست از پررونق‌ترین مناطق تهران برای خرید و فروش خانه محسوب می‌شود.

همچنین آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت این منطقه به متری 59 میلیون و 480 هزار تومان رسیده است. در این مقطع یک‌ماهه 573 فقره معامله در منطقه 10 انجام شده است.

اما در مجموع، متقاضیان خرید مسکن در منطقه 10 برای خرید یک واحد مسکونی در این منطقه چه بودجه‌ای را باید در نظر داشته باشند؟

قیمت آپارتمان در منطقه 10 تهران

123

بررسی هشت محله در منطقه 10 نشان می‌دهد می‌توان با کف قیمت حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان در این منطقه میکروآپارتمانی‌هایی با سن بیش از 20 سال خریداری کرد.

برای مثال، مالک آپارتمانی در منطقه جیحون آپارتمان 32 متری خود را که ساخت آن به سال 1376 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. همچنین واحد دیگری در محله بریانک با متراژ 38 متر و عمر 24 سال، یک میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد با بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی با عمر کمتر و متراژ بین 40 تا 50 متر خریداری کرد.

اکنون آگهی یک آپارتمان 48متری در محله سلسبیل که سال 1382 ساخته شده، دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین واحد 11ساله دیگری در محدوده قصرالدشت، دو میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت خورده و متراژ این واحد از سوی مالک 48 متر ذکر شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد به خریداران امکان می‌دهد گزینه‌های بیشتری برای خرید واحد مسکونی با متراژ بالاتر از 50 متر داشته باشند.

برای مثال، آپارتمانی با متراژ 85 متر و عمر 21 سال در محله کارون سه میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

از سویی اگر خریداران بودجه‌‌ای بالاتر از چهار میلیارد تومان داشته باشند قادر خواهند بود آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از 70 متر و نوساز خریداری کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.