خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۷۸۴۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

کاهش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

قیمت دلار ظرف 24 ساعت گذشته بیش از 4 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. این کاهش در حالی است که برخی کانال‌ها، قیمت دلار فردایی را 44 هزار تومان عنوان کرده‌اند. رقمی که نشان می‌دهد قیمت دلار همچنان میل به کاهش دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر توافق ایران و عربستان در پکن، قیمت دلار را کاهش داد. این خبر چنان بود که دلار را از کانال 50 هزار تومان به زیر کشاند و وارد کانال 40 هزار تومانی کرد. دلار امروز 20 اسفند ماه رکورد کاهش قیمت خود را زد و به کمترین میزان در یک و نیم ماه گذشته رسید. اما آیا کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

دلار فردایی ارزان شد

مجید حریری، رئیس اتاق ایران و چین روز گذشته ریزش قیمت دلار را پیش‌ بینی کرده و گفته بود مردم دلارهای خود را بفروشند. البته پیش بینی او مربوط به روز یکشنبه بود. چراکه به گفته حریری از فردا یکشنبه 21 اسفند ماه قرار است درهم به بازار تزریق شود و کاهش قیمت درهم بر نرخ دلار تاثیر مستقیم می‌گذارد.

پس اگر پیش بینی رئیس اتاق ایران و چین درست باشد، کاهش قیمت دلار فردا هم ادامه دارد. روند قیمت دلار در معاملات فردایی هم نشان می‌دهد قیمت دلار همچنان کاهشی است. چون آخرین قیمت دلار فردایی تهران 44 هزار و 550 تومان ثبت شده است.

از طرف دیگر امروز دلار بیش از چهار هزار تومان کاهش قیمت داشت، اگر این روند فردا هم ادامه پیدا کند، دلار به کانال 30 هزار تومان نزدیک می‌شود. در این صورت کاهش این میزان از قیمت ظرف دو روز حداقل خریداران خانگی را نگران کرده و آنها را وارد بازار می‌کند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

رئیس کانون صرافان هم هشدار داده و گفته دلار به زودی وارد کانال 30 هزار تومان می‌شود. اما نکته‌ مهم این است که اگر دلار به کانال 30 هزار تومان وارد شد، در همان کانال بماند. چون پس از سفر گروسی به ایران دلار به زیر 50 هزار تومان رسید اما در این کانال چندان دوام نیاورد و به بالا برگشت. حالا باید دید محدوده مقاومت قیمت دلار چقدر است و خبر توافق ایران و عربستان ، دلار را در کدام کانال نگه می‌دارد.

3 نظر کارشناسی درباره دلار 30 هزار تومانی

اما کارشناسان درباره آینده قیمت دلار پس از توافق با عربستان چه می‌گویند؟

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز به تجارت‌نیوز گفت :«سیگنال‌های خبری امروز، بازار ارز را در شرایط فروش قرار داده و‌ حداقل در یکی دو روز آینده با ریزش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود. چون عرضه دلار به بازار شدت می‌گیرد.»

از طرفی چیزی که احتمال کاهش قیمت دلار را تقویت می‌کند این است که برخی کارشناسان سیاسی، توافق ایران و عربستان را مقدمه توافق هسته‌ای می‌دانند. اگر چنین باشد قیمت دلار ریزش بیشتری را تجربه می‌کند.

اما برخی از کارشناسان معتقدند که با این ریزش، قیمت دلار به ارزش ذاتی خود نزدیک شده و بیشتر از این احتمال کاهش قیمت وجود ندارد. این کارشناسان معتقدند حتی در صورت کاهش بیشتر قیمت، دلار در کانال زیر 40 هزار تومان پایدار نمی‌ماند و به سمت ارزش ذاتی خود بر می‌گردد.

عبدالله مشکانی ، کارشناس بازارهای مالی هم در خصوص ارتباط قیمت درهم و دلار به تجارت‌نیوز گفت: درهم با دلار رابطه مستقیم دارد و در صورتی که این ارز کاهش قیمت داشته باشد قیمت دلار هم پایین می‌آید. اما خبر توافق پیش خور شده و تاثیری که می‌تواند بگذارد در حد یک شوک روانی است.

این کارشناس بازارهای مالی عنوان کرد: من احتمال می‌دهم قیمت دلار زیر قیمت 42 تا 45 هزار تومان را نبیند.

برزو حق‌شناس ، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز در این خصوص بیان کرد: دلار در حال حرکت به سمت ارزش ذاتی خود است. اما ارزش ذاتی دلار، در محدوده 40 هزار تومان است و من بعید می‌دانم دلار به زیر 40 هزار تومان برسد.

او تاکید کرد دولت همچنان در حال خبردرمانی است. اگر پشت این خبردرمانی‌ها اتفاقی نیفتد دلار دوباره به روند صعودی خود بازمی‌گردد. اما اگر روند مثبتی در پیش باشد و مشکلات حواله درهم بر طرف شود آن زمان قیمت در حوالی 43 تا 44 باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.