کد مطلب: ۸۹۸۷۴۸

ظریف: موشک مهم است، اما مردم مهم‌ترند

ظریف: موشک مهم است، اما مردم مهم‌ترند

وزیر امور خارجه سابق گفت: موشک مهم است، ولی مردم مهم‌ترند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جواد ظریف در نشست دانشجویی «نظم جدید در دنیا» گفت: پارسال گروهی آرزو می‌کردند با سخت‌گیری حجاب همه درست می‌شود این یک گروه بودند، یک گروه هم آن ور خیال می‌کردند با چهار تا شیون کردن نظام ساقط می‌شود.

وی افزود: چرا بعضی‌ها مهاجرت می‌کنند چون فکر می‌کنند آنجا بهشت برین است نمی‌دانند وقتی خودشان آنجا بروند باید زن و شوهر صبح تا شب کار کنند تا یک آپارتمان ۶۰ متری قسطی بگیرند.

ظریف تاکید کرد: آینده بر اساس واقعیات شکل می‌گیرد، آرزو هم باید آینده ما را شکل بگیرد.  واقعیات است که باعث پیشرفت کشور می‌شود ما ایرانی‌ها ۵۰۰ سال است که می‌خواهیم نظام هخامنشیان را برگردانیم آن وقت چه شد؟ از صفویه به قاجار رسیدیم از گلستان به ترکمنچای رسیدیم چون واقعیات را ندیدیم.

وی ادامه داد: آن برانداز هم فکر می‌کند با چهار تا نعره کشیدن حکومت ساقط می‌شود ما هم فکر می‌کنیم اگر سخت‌گیری کنیم همه مثل ما می‌شوند. باید این را بدانیم که این مردم قدرت ما هستند. 

جواد ظریف عنوان کرد: این مردم تهدید نیستند فرصت‌ها را باید دریابیم آن هم شاگردی کم حجاب شما در دانشگاه می‌تواند یک فرصت باشد حتی اگر به خارج برود چون وقتی هم برود خارج دلش برای خلیج فارس  و پدر و مادرش که تحت تحریم است، می‌سوزد.

وی افزود:ما می‌توانیم آن‌ها را معاند بکنیم یا سفیر فرهنگی ایران شوند.  تلاش کنیم که واقعیات را در مسیر آرزوهامون شکل دهیم.

ظریف تاکید کرد: خیلی از دوستانی که در این جلسات می‌آیند تحت تحریم نیستند ولی بنده تحت 3 تحریم هستم، دو تا تحریم آمریکا دارم و یک تحریم کانادا، هیچ جای دنیا هم نمی‌توانم بروم. از وقتی هم که از وزارت خارجه کنار رفتم پایم را از ایران بیرون نگذاشتم. 

وی ادامه داد: هیچکس به اندازه بنده از موشک جمهوری اسلامی دفاع نکرد هنوز هم دفاع می‌کنم اما معتقد هستم که موشک در کنار مردم است نه به جای مردم و اقتصاد نیز در کنار مردم نه به جای مردم است.

ظریف در مورد برجام عنوان کرد: مگر نمی گویند برجام نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. برجام همان است که 20 بار آن را آتش زدیم و دفن کردیم. بهتر از برجام هم می شد اگر زودتر مذاکره می کردیم. آیا چاره دیگری هم بود حتما نبود که قبل از دولت روحانی تصمیم به مذاکره گرفته شد. ما که مذاکره را شروع نکردیم مذاکره شروع شده بود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    استدلالی بکار ببندید که امرای شیخ نشین عرب قادر به استخدام قوی تر از آن نباشند.
    عربستان سعودی که از اره کردن بدن مخالفین هم ابایی ندارد.
    تفوق علم برتر از اجبار است.

  • ناشناس

    آقای ظریف!
    این‌قدر بلندگوی دشمن ما نباش.
    چرا موشک و مردم را مقابل هم قرار می‌دهی؟
    آن‌وقتی که موشک‌های بالستیک صدامیان، مردم ما را زیر آوار می‌برد کجا بودی؟
    مگر تو با کوچک شمردن تولن نظامی ما در آذرماه ۹۳ در دانشکده فنی دانشگاه تهران نگفتی: "آمریکا می‌تواند با یک بمبش تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟" و بعدش به دروغ یا فراموشی گفتی سخنان من تحریف شده بود؟
    حتما می‌خواهی که مردم دستشان خالی باشد؛ که به ابوالفضل قسم اگر دست ما خالی بود دشمن برای حمله درنگ نمی‌کرد. به نظرت چه باعث شده دشمن به ما خمله نکند؟ شاید فکر کنی امضای جناب کری!
    آیا دست کشیدن از توان نظامی در مقابل دشمن غداری که از اول انقلاب تا حالا از کوچکترین فرصتی برای نابودی و یا تضعیف ما غفلت نکرده، خواسته دشمن نیست؟
    نه آقای ظریف! ما می‌میریم اما ذلت نمی‌پذیریم. ختم کلام.