خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۳۵۷۰

کاهش ۸۵ درصدی واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه

کاهش 85 درصدی واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه

انرژی اینتلیجنس در گزارش تحلیلی نوشت، روسیه تا پایان سال 2023 صادرات خود را 500000 بشکه در روز کاهش داد. در صورت تداوم این امر به تعهد صادراتی خود به اوپک پلاس برای سه ماهه اول سال 2024 عمل خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، واردات هند در دو ماه پایانی سال 2023 پس از کاهش تخفیف در نفت خام روسیه به شدت کاهش یافت. یک سال پس از آغاز تحریم نفت خام، خرید نفت خام و فرآورده‌های نفتی اروپا از روسیه حدود 85 درصد کاهش یافته است.

 با نزدیک شدن به پایان سال 2023، پس از اینکه اتحادیه اروپا ابتدا واردات نفت خام روسیه را در دسامبر 2022 و سپس محصولات را در فوریه 2023 ممنوع کرد، واضح است که صادرات نفت روسیه به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی است که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند.

مهمتر از همه، هند تبدیل به یک خریدار مهم نفت خام روسیه شد و از خرید چین در طول دو ماه سال پیشی گرفت، در حالی که برزیل به خریدار عمده گازوئیل روسیه تبدیل شد که قبلا توسط اروپا خریداری می‌شد.

برای کل امسال، Energy Intelligence تخمین می‌زند که صادرات نفت روسیه به طور متوسط 7.4 میلیون بشکه در روز خواهد بود که نسبت به سال 2022 تنها 150000 بشکه در روز کمتر است.

پس از اینکه روسیه در تابستان 2023 تعهد جدیدی برای حمایت از کشورهای غیراوپک از طریق کاهش صادرات نفت خام ارائه کرد، صادرات این کشور بیش از پیش مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته است.

برای سال 2024، این تعهد به صادرات نفت خام و محصولات پالایشی مرتبط شده است. تعهد مسکو لایه‌ای از پیچیدگی را به ارزیابی پایبندی اوپک پلاس می‌افزاید، زیرا ارزیابی‌ها به‌طور سنتی بر تولید نفت خام متمرکز بوده است، نه صادرات نفت خام یا محصولات پالایشی.

 

منبع : کانال تلگرامی بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.