خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۶۵۹۵

سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه/ امیرعبداللهیان به چه کشورهایی سفر کرده است؟

سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه/ امیرعبداللهیان به چه کشورهایی سفر کرده است؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در مسقط با همتای عمانی دیدار کرد و سپس در ادامه سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عازم کویت و امارات می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با بدر البوسعیدی همتای عمانی در محل وزارت خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان قبل از آن نیز با النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرده بود.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است. امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. وی پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز در سفری به منطقه به مسقط رفت و از آنجا راهی بیروت شد.حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم( مشرق ).

امیرعبداللهیان عازم کویت و امارات می‌شود

در ادامه این سفرها قرار است وزیر امور خارجه و هیات همراه وی عازم کویت و امارات متحده عربی شود.

گفت وگوهای دوجانبه و تبادل نظر درخصوص مسائل مهم منطقه و بین‌الملل از مهم‌ترین محورهای دیدار امیرعبدالهیان در کویت و امارات خواهد بود(ایرنا).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.