کد مطلب: ۹۰۸۳۰۲

راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن

برای سفر به اروپا، چه برای گردش باشد، یا تحصیل، کار و یا تفریح، اولین مدرکی که پس از اخذ پاسپورت به آن نیاز خواهید داشت، ویزای شینگن است. این روادید برای سفر به 27 کشور اروپایی که توافق کرده‌اند برای ورود به مرزهای آن‌ها تنها یک روادید مشترک لازم داشته باشد، که همان ویزای شینگن است.

برای سفر به اروپا، چه برای گردش باشد، یا تحصیل، کار و یا تفریح، اولین مدرکی که پس از اخذ پاسپورت به آن نیاز خواهید داشت، ویزای شینگن است. این روادید برای سفر به 27 کشور اروپایی که توافق کرده‌اند برای ورود به مرزهای آن‌ها تنها یک روادید مشترک لازم داشته باشد، که همان ویزای شینگن است.

 

کشورهای اتریش، بلژیک، کرواسی، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا ، سوئد و سوئیس که تنها با اخذ یک ویزای شینگن می‌توانید به همه‌ی این کشورهای اروپایی سفر کنید!

اما با وجود قوانین سختگیرانه برای صدور این روادید، می‌توان گفت کشور راحتی برای صدور ویزای شینگن وجود ندارد! با این حال بسته به سفارت و کنسول‌گری و شرایط روابط این کشورها با کشورمان، ممکن است فرآیند صدور ویزا، روندی پویاتر با سخت‌گیری کمی کمتر داشته باشد.

40

درباره ویزای شینگن

همانطور که گفته شد، ویزای شینگن توسط 27 کشور اروپایی برای گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به کشورهای این توافق را دارند، صادر می‌‍شود. از کشور کوچکی مثل مالت تا کشورهای بزرگ اروپایی مثل آلمان و فرانسه، برای سفر باید ویزای شینگن را از قبل اخذ نموده باشید.

اما ویزایی که هر کشور صادر می‌کند به گردشگران و مسافران این اجازه را می‌دهد که پس از ورود به خاک آن کشور، تا زمان اعتبار ویزای شینگن، به کشور همسایه یا دیگر کشورهای عضو پیمان، بدون تشریفات صدور ویزا و بررسی‌های مرزی، وارد شوند.

اعتبار ویزای شینگن

بسته به نوع ویزای درخواستی و تصمیم صادرکننده ویزای شینگن، زمان اعتبار این ویزا نیز فرق دارد. اما عموما این ویزا به مدت محدودتری برای ایرانیان صادر می‌شود. این ویزا معمولا 90 روزه با اعتبار تا مدت 180 روز، برای اتباع ایرانی در نظر گرفته می‎‌شود. اگرچه بسته به شرایطی، ویزای چندبار ورود یا مالتیپل 5 ساله نیز می‌تواند صادر ‌شود.

انواع ویزای شینگن

نوع ویزای شینگن به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر قصد سفر کاری، اقامت، گردشگری یا حتی عبور از کشوری داشته باشید، نوع مربوط به آن صادر خواهد شد.

ویزای شینگن نوع A – ویزای ترانزیت

این نوع از ویزای شینگن برای عبور از یک کشور عضو توافق شینگن در نظر گرفته شده و به ویزای ترانزیت فرودگاهی هم معروف است. اگر قصد سفر به کشوری مثلا کانادا دارید و باید در بین راه در یکی از کشورهای اروپایی عضو پیمان، توقف داشته باشید، باید ویزای شینگن نوع A بگیرید. در این نوع از ویزا، اجازه ورود به خاک کشور را ندارید و تنها در فرودگاه می‌توانید بمانید و در ادامه به مقصد اصلیتان سفر کنید.

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B برای سفرهای کوتاه‌مدت به یک کشور عضو توافق به همراه ترانزیت است و جایگزین ویزای نوع C شده که با مدت زمان بیشتری صادر می‌شود. مدت زمان اعتبار این ویزا کمتر از 5 روز است.

ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع این ویزا است که برای سفر به کشورهای عضو پیمان صادر می‌شود. مدت زمان اعتبار این نوع از ویزا 90 روز و با تاریخ انقضای 180 روزه است. این نوع از ویزا به صورت یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن نیز بسته به هدفتان از ورود به خاک کشور فرق خواهد داشت. اما قسمتی از این مدارک مشابه هم هستند و باید با مدارک درخواستی به سفارت یا کنسولگری صادرکننده ویزا ارایه شوند. این مدارک ویزای شینگن عبارتند از:

  • فرم پر شده ویزای شینگن
  • دو عدد عکس شناسنامه‌ای یکسان و جدید
  • کپی از گذرنامه (با حداقل 3 ماه اعتبار)
  • نامه دلیل سفر
  • واچر بلیط و هتل
  • اثبات برنامه سفر
  • نامه تمکن مالی
  • مدارک هویتی مثل شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و مدارک تولد فرزند
  • گواهی بیمه سفر

تهیه بیمه سفر در اخذ ویزای شینگن الزامی است و باید مناطق کشورهای عضو را پوشش دهد. حتی کشورهایی که قصد بازدید ندارید!

41

کدام کشورها راحت‌تر ویزای شینگن صادر می‌کنند؟

اما در جواب این سوال باید گفت که جواب قطعی وجود ندارد و بستگی به زمان صدور ویزای شینگن و شرایط روابط با کشورهای صادرکننده ویزای شینگن دارد. با این حال در حال حاضر برخی کشورها به نظر می‌رسد سخت‌گیری کمتری در صدور ویزای شینگن به ایرانی‌ها دارند.

کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس بر اساس تجربه آژانس‌ها، شرکت‌های صادرکننده ویزا و اشخاصی که برای صدور این ویزا اقدام نموده‌اند، صدور ویزا را ساده‌تر می‌گیرند و ایرادات کمتری به مراحل اخذ ویزا وارد می‌کنند. در واقع این کشورها، شرایط را برای صدور ویزای ایرانیان تسهیل کرده‌اند.

اما برخی دیگر از کشورها مثل آلمان، اتریش و هلند همچنان شرایط سختی در صدور ویزای شینگن دارند. دلیل آن هم قوانین سختگیرانه این کشورها برای جلوگیری از ورود پناه‌جویان به خاک این کشورهاست.

دریافت آسان ویزای شینگن با فلای‌تودی

برای سفر به کشورهای اروپایی عضو توافق شینگن باید ویزای مرتبط با هدف سفرتان از انواع ویزای شینگن بگیرید. برای صدور ویزا باید مدارک مورد نیاز را ابتدا جمع‌آوری نموده و سپس با تکمیل فرم‌ها و در اختیار داشتن اصل مدارک و کپی آن‌ها به یکی از کنسول‌گری‌ها یا سفارت کشور انتخابی مراجعه کنید.

همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، چیزی با عنوان صدور آسان ویزای شینگن وجود ندارد. با این حال به نظر می‌رسد کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس سختگیری کمتری در صدور ویزا برای اتباع ایرانی داشته باشند. اما کشورهالی آلمان، اتریش و هلند همچنان سختگیری بیشتری به نسبت دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن دارند.

اگر قصد دریافت ویزای شینگن را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی، ضمن ثبت درخواست ویزای شینگن، برای رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی و رزرو تور اقدام نمایید. همچنین می‌توانید برای سفرهای داخلی خود نیز از خدمات این شرکت برای رزرو هتل، تور و پرواز خارجی استفاده کنید.

پشتیبانی 24 ساعته فلای‌تودی در تمامی مراحل سفر همراه شماست تا سفری امن و آسوده را تجربه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.