کد مطلب: ۸۹۶۳۹۳

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگوی اختصاصی با «تجارت‌نیوز» مطرح کرد:

جزئیات کامل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی / بیمارستان به هشدارهای ایمنی سازمان آتش‌نشانی و شهرداری توجهی نکرد (ویدئو)

جزئیات کامل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی / بیمارستان به هشدارهای ایمنی سازمان آتش‌نشانی و شهرداری توجهی نکرد (ویدئو)

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی می‌گوید: بیمارستان گاندی بارها مورد بررسی قرار گرفته و از سوی سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران، اخطار ایمنی دریافت کرده بود، اما برای تائید ایمنی اقدامی نکردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امشب خبر آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، تهران را در دلهره و نگرانی فرو برد. با این حال این حادثه با ورود به موقع نیروهای آتش‌نشانی مدیریت شد و آن‌طور که اعلام شده، تلفات جانی نداشته است. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌وگوی اختصاصی با «تجارت‌نیوز» جزئیات آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی را توضیح داد.

ساختمان اصلی درگیر آتش نبود

ملکی توضیح داد: «ساعت ۱۸: ۲۰ دقیقه امروز ۵ بهمن، یک آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام شد. ۱۲ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی، تعدادی از مدیران ارشد کشور از جمله شخص وزیر کشور، فرماندار، استاندار و معاونان شهردار همه در محل حاضر شدند.» 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: «قسمت اصلی ساختمان بیمارستان و ساختمان اصلی که بیماران در آن بستری هستند درگیر آتش نبود. در مجاورت ساختمان اصلی، ساختمان مهمان‌پذیر که طبقات زیادی دارد با نمای احتمالا کامپوزیت و قابل اشتغال قرار دارد که شعله‌ور شده است. این شعله‌ها از طبقات بالای ساختمان شروع شده و به سمت پایین ساختمان و داخل طبقات تسری می‌یابد.»

حادثه تلفات جانی نداشت

ملکی توضیح داد: «نگران این بودیم که آتش به ساختمان اصلی بیمارستان سرایت کند؛ اما زمانی که افراد را از ساختمان مهمان‌پذیر خارج کردیم، گروه‌ها در ساختمان بیمارستان مستقر شدند و با سرلوله‌های آماده، اجازه ورود آتش را که تا لبه پنجره‌ها هم رسیده بود، به داخل ساختمان ندادند.»

او ادامه داد: « با این حال، دود نفوذ کرده بود و نیروها با کمک کادر درمان، تخلیه بیماران را آغاز کردند. فکر می‌کنم موفق شدند حدود ۸۰ نفر را از ساختمان خارج کنند.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی توضیح داد: «حادثه، مصدومیت و تلفات جانی نداشته است. در حالی‌که این حادثه ظرفیت آن را داشت که تلفات جانی سنگینی داشته باشد، اما لطف خداوند متعال و تلاش آتش‌نشانان که از جان مایه گذاشتند، باعث شد که اتفاق تلخی نیفتد.»

لکه‌گیری در مراحل پایانی است

ملکی همچنین از پایان ماموریت آتش‌نشانان در بیمارستان گاندی خبر داد و گفت: «الآن مدت زیادی است که آتش کاملا خاموش شده و لکه‌گیری هم تقریبا به پایان رسیده است. تعدادی از نیروها هم در حال ترک محل هستند. محل تحویل کارشناسان خواهد شد تا برای بررسی دلایل اصلی وقوع حریق، کار خود را آغاز کنند.»

بیمارستان به هشدارها بی‌اعتنایی کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال خبرنگار «تجارت‌نیوز» که آیا قبلا این ساختمان اخطار گرفته بود، گفت: «بله؛ قبلا چندبار از ساختمان بیمارستان گاندی بازدید شده بود. هم آتش‌نشانی و هم شهرداری به بیمارستان اخطار داده بودند. متاسفانه علی‌رغم همکاری خیلی خوب وزارت بهداشت که کمک کرد حدود ۱۷۰۰ مرکز درمانی تائیدیه ایمنی بگیرند، اما برخی موارد هم این‌گونه، همکاری نکردند.»

اما آیا اسم بیمارستان گاندی هم در میان ساختمان‌های پرخطر بود؟ ملکی در پاسخ به این سوال گفت : «نه؛ تا آنجا که من می‌دانم جزو لیست ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر نبود، ولی جزو سطح دوم ساختمان‌های پرخطر بود.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه جامعه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.