خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۷۰۸۶

کنسول جدید نینتندو به زودی وارد بازار می‌شود / ویژگی‌های فنی

کنسول جدید نینتندو به زودی وارد بازار می‌شود / ویژگی‌های فنی

کنسول جایگزین نینتندو سوییچ، احتمالا در نیمه دوم سال 2024 راهی بازار می‌شود. اما این محصول چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرسال شاهد معرفی نسل جدیدی از تلفن‌های هوشمند و گجت‌های دیگر، هستیم. اما کنسول‌های بازی برخلاف سایر گجت‌ها از فواصل زمانی طولانی میان نسل‌ها برخوردارند. معمولاً عجله‌ای در معرفی کنسول‌ها به چشم نمی‌خورد؛ تا جایی که در گذشته شاهد وقفه 8 ساله میان هر نسل از آنها بوده‌ایم. حال پس از گذشت 6 سال از معرفی نینتندو سوییچ این شرکت قصد دارد سال آینده کنسول جدید را جایگزین نسل قبلی کند.

کان آبی نینتندو سوییچ

جوی کان آبی نینتندو سوییچ

کنسول جدید نینتندو سال آینده راهی بازار می‌شود

طبق گزارش‌ها نیمه دوم سال 2024 شاهد معرفی جایگزین سوییچ خواهیم بود. شنیده‌ها حاکی از ارسال کیت توسعه کنسول بعدی برای شرکای تجاری نینتندو هستند. ارسال واحد‌های آزمایشی برای توسعه‌دهندگان همواره نقشی کلیدی در مراحل تولید کنسول‌ها داشته است. ارسال نمونه‌ها اغلب با هذف بهینه‌سازی بازی‌ها صورت می‌گیرد.

در پی این اتفاق و درز پیدا کردن برخی از مشخصات دریافتیم که این کنسول نیز مانند نسل قبلی به صورت قابل حمل هم قایل استفاده است.

زلدا بر روی نینتندو سوییچ

اجرای زلدا بر روی نینتندو سوییچ

تغییرات فنی کنسول بعدی نینتندو چه خواهد بود؟

بنا بر گزارش یه دست آمده شرکت سازنده سوییچ، با هدف کاهش هزینه تولید، پنل LCD را جایگزین نمایشگر OLED می‌کند. بسیاری بر این باورند این شرکت قصد دارد هزینه صرفه‌جویی شده را به قسمت حافظه دستگاه اختصاص دهد. چرا که نسل قبلی تنها از 32 گیگابایت حافظه برخوردار بود. از این رو عنوانی همچون زلدا بیش از نیمی از فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند. به همین علت نینتندو قصد دارد حافظه داخلی کنسول جدید را تا 100 گیگابایت افزایش دهد.

بسیاری از عناوین دیگر از حجم بسیار بیشتری نسبت به زلدا برخورداند. لذا تصمیم نینتندو مبنی بر افزایش حافظه، بسیار منطقی است.

شرکت نینتندو

لوگوی شرکت نینتندو

اوضاع حال حاضر نینتندو

تا به امروز این شرکت ژاپنی در مورد شایعات درز پیدا کرده، اظهار نظری نکرده است. اما بنا بر گزارشات ماه می این شرکت، حداقل تا آپریل 2024 خبری از کنسول جدید نیست.

گرچه عرضه عناوین جدید همچون سوپر ماریو عمر سوییچ را تمدید می‌کنند، اما با توجه به کاهش فروش سوییچ در سال جاری عرضه کنسول جدید از سوی این شرکت در آینده بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

آیا کنسول جدید نینتندو باتری قابل تعویض دارد؟

در اوایل ماه جاری اتحادیه اروپا مقررات جدیدی را در خصوص کنسول‌های دستی وضع کرد. طبق این قوانین کنسول‌ها تا سال 2027 موظف به استفاده از باتری‌های قابل تعویض هستند.

گرچه بازه زمانی 3 ساله پس از معرفی کنسول جدید زمانی کافی برای طراحی مجدد دستگاه است، اما استفاده کنسول سال آینده این شرکت از باتری قابل تعویض نیز چندان دور از ذهن نیست.

آخزین اخبار و بررسی‌های حوزه تکنولوژی را در بخش استارتاپ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.