خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۰۹۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کال آف دیوتی انحصاری شد؟

کال آف دیوتی انحصاری شد؟

۱۸ ماه پیش مایکروسافت اعلام کرد پیشنهاد خرید اکتیویژن را به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار داده است. پس از گذشت ۱۸ ماه پرونده خرید مالک مجموعه کال آف دیوتی برای مایکروسافت هنوز باز است و امروز خبر توافقی با سونی منتشر شد.

اشکان پناهی / به گزارش تجارت‌نیوز ، توافقنامه امروز میان سونی و مایکروسافت نقطه عطف مهمی در تاریخ مجموعه پرطرفدار کال آف دیوتی است .

فیل اسپنسر مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ در این رابطه در توییتر نوشت : ما خوش حالیم که اعلام کنیم مایکروسافت و پلی استیشن توافق نامه ای را برای حفظ کال آف دیوتی در پلی استیشن بعد از مالکیت اکتیویژن امضا کرده‌ اند . ما مشتاقانه به آینده‌ ای نگاه می‌کنیم که بازیکنان در سراسر جهان انتخاب‌های بیشتری را برای استفاده از بازی مورد علاقه خود داشته باشند .

برد اسمیت نائب‌ رییس هیئت‌ مدیره مایکروسافت هم در این باره چنین توییت کرد : از روز اول این خرید ، ما متعهد شدیم به نگرانی توسعه‌ دهندگان و مصرف‌ کنندگان رسیدگی کنیم . حتی پس از عبور از خط پایان برای تایید این معامله ، ما توجه ویژه‌ ای خواهیم داشت بر اینکه کال آف دیوتی در پلتفرم‌های بیشتر و برای مصرف‌کن ندگان بیشتری نسبت به قبل در دسترس باقی بماند .

پلی استیشن و ایکس باکس یر کال آف دیوتی 2

عناوین اکتیویژن انحصاری نمی‌شود

نگرانی‌هایی وجود داشت که پس از این خرید ،‌ عناوین اکتیویژن بلیزارد فقط به صورت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس و رایانه‌های ویندوزی منتشر شود. اما در ماه فوریه مایکروسافت قراردادی ۱۰ ساله با نینتندو امضا کرد تا بازی‌های ایکس باکس از جمله سری محبوب کال آف دیوتی را به کنسول‌های نینتندو بیاورد .

مدت کوتاهی بعد ، مایکروسافت از قرارداد های ۱۰ ساله خود با سرویس‌ های ابری مانند GeForce Now و Boosteroid پرده برداشت .

با وجود این، در حالی که کمیسیون اروپا خرید مایکروسافت را تایید کرد ، سازمان رقابت و بازار بریتانیا این معامله را به دلیل نگرانی در مورد بازار بازی‌های ابری متوقف کرده است ؛ زیرا مایکروسافت همچنین مالک سیستم عامل پیشرو رایانه‌های شخصی ، یعنی ویندوز است .

ویندوز یکی از زیرساخت‌‌های مهم برای سرویس‌های ابری با کاربران زیاد در سراسر دنیا محسوب می‌شود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا را نگران کرده است . و مایکروسافت و کال آف دیوتی

نتیجه توافق سونی و مایکروسافت در مورد کال آف دیوتی

اما حالا ، سونی بالاخره با امضای قراردادی جهت آوردن برخی از عناوین بازی‌های مایکروسافت به کنسول‌های سونی موافقت کرده است .

برخلاف توافق نامه‌های مایکروسافت با نینتندو و سرویس‌های بازی ابری ، در توافق نامه مایکروسافت و سونی فقط به عناوین کال آف دیوتی اشاره شده است .

سونی پیش از این به امضای این توافق نامه تمایل زیادی نشان نمی‌داد زیرا امیدوار بود خ رید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتفی شود.

هفته گذشته ، یک قاضی فدرال درخواست صدور حکم اولیه را از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) رد کرد . اگر مایکروسافت بتواند با CMA راه حلی پیا کند ،‌ آن گاه حکم دادگاه باید راه را برای خرید اکتیویژن بلیزارد باز کند .

احتمالا به همین دلیل بود که سونی موضع خود را نسبت به توافق نامه بر سر عناوین کال آف دیوتی تغییر داد.

آخرین اخبار و بررسی‌های حوزه تکنولوژی را در بخش استارتاپ دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.