کد مطلب: ۹۰۸۹۷۶

رئیس کل گمرک کشور:

گمرکات به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی نیاز دارند

گمرکات به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی نیاز دارند

رئیس کل گمرک کشور بر ارتقای هوشمندسازی و استقرار دستگاه‌های آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در گمرکات مرزی کشور و مناطق آزاد و ویژه نیازمند به استقرار۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در مبادی ورودی است.

وی این موضوع را در دیدار با روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور  اظهار و بر تداوم همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکارساز کامیونی تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار رضوانی‌فر میزبان دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و معاونانش بود و در جریان آن معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران افزود: وضعیت گمرکات خصوصا در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این‌حال، گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.