خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۸۳۸

آمریکا، انگلیس و کانادا در مراسم تحلیف پوتین شرکت نمی‌کنند

آمریکا، انگلیس و کانادا در مراسم تحلیف پوتین شرکت نمی‌کنند

آمریکا به همراه شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شرکت نمی‌کنند.​

به گزارش تجارت نیوز، ایالات متحده آمریکا به همراه اکثر کشورهای اروپایی در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین برای تداوم حضورش در یک دوره شش‌ساله دیگر در کرملین شرکت نمی‌کنند.

به گزارش رویترز با وجود امتناع آمریکا و کشورهای اروپایی از حضور در این مراسم، منابع آگاه دیپلماتیک عنوان کرده‌اند، سفیر فرانسه به عنوان نماینده این کشور در مراسم تحلیف پوتین شرکت می‌کند.

گفته می‌شود، برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز نماینده‌های خود را به این کشور اعزام خواهند کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با این تصمیم عنوان کرده است: ما در مراسم تحلیف پوتین نماینده‌ای نخواهیم داشت.

وی در اظهاراتی علیه رئیس‌جمهور روسیه اینطور ادعا کرده است: مطمئنا انتخابات روسیه آزاد و عادلانه نبود با این حال او اکنون رئیس‌جمهور روسیه است و قرار است در این سمت باقی بماند.

در همین رابطه بریتانیا و کانادا نیز عنوان کرده‌اند، نماینده‌ای را به روسیه برای حضور در این مراسم نمی‌فرستند و همانند آمریکا هر گونه حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در این کشور را رد کرده‌اند.

پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ماه مارس پیروز شد با این حال دولت‌های غربی انتخابات برگزار شده در این کشور را غیرعادلانه و غیردموکراتیک عنوان کردند.

وزارت خارجه اوکراین نیز با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرده است: اوکراین هیچ دلیلی برای به رسمیت شناختن پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه نمی‌بیند.

امتناع رهبران کشورهای غربی از حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری پوتین در حالی انجام می‌گیرد که به گفته یک مقام ارشد کرملین، تمام آن‌ها به رغم نارضایتی پوتین از مواضعی که در جنگ اوکراین علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند، برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند.

طبق گفته‌های یک دیپلمات اروپایی، بیش از ۲۰ کشور عضو اتحادیه اروپا هیچ نماینده‌ای برای حضور در این مراسم نخواهند فرستاد با این حال انتظار می‌رود هفت مورد از کشورهای عضو این اتحادیه نمایندگان خود را برای حضور در مراسم تحلیف به مسکو بفرستند.

مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه و در بحبوحه جنگ این کشور با اوکراین برگزار می‌شود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.