کد مطلب: ۹۰۷۸۶۸

انتخابات هند؛ دومین مرحله بزرگ‌ترین رأی‌گیری جهان آغاز شد

انتخابات هند؛ دومین مرحله بزرگ‌ترین رأی‌گیری جهان آغاز شد

هند روز جمعه رای‌گیری در دومین مرحله از بزرگترین انتخابات جهان را آغاز کرد، در حالی که نخست وزیر نارندرا مودی و رقبای او با تمرکز بر موضوعات مهمی مانند تبعیض مذهبی، جبران بی‌عدالتی‌ها و مالیات، کمپین خود را پیش بردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هند روز جمعه رای‌گیری در دومین مرحله از بزرگترین انتخابات جهان را آغاز کرد، در حالی که نخست وزیر نارندرا مودی و رقبای او با تمرکز بر موضوعات مهمی مانند تبعیض مذهبی، جبران بی‌عدالتی‌ها و مالیات، کمپین خود را پیش بردند.

به گفته رویترز، تقریباً یک میلیارد نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات سراسری هفت مرحله‌ای هستند که از 19 آوریل آغاز شد و در 1 ژوئن به پایان می‌رسد و قرار است آرا در 4 ژوئن شمارش شود.

مودی با توجه به سوابق اقتصادی، اقدامات رفاهی، غرور ملی، ملی گرایی هندو و محبوبیت شخصی به دنبال سومین دوره متوالی است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او به راحتی اکثریت را به دست خواهد آورد.

رقبای او ائتلافی متشکل از چندین حزب تشکیل داده‌اند و قول رفع تبعیض بیشتر، اعانه‌های بیشتر و پایان دادن به آنچه که حکومت خودکامه مودی می‌نامند را می‌دهند.

رای گیری روز جمعه برای 88 کرسی از مجموع 543 کرسی مجلس سفلی با 160 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن برگزار می‌شود.

بیش از نیمی از این 88 کرسی در ایالت‌های جنوبی کرالا و کارناتاکا و ایالت شمال غربی راجستان است.

راهول گاندی در مبارزه

راهول گاندی، رهبر کنگره در یک پیام ویدئویی در آستانه رای‌گیری گفت: «ما با شما صحبت کردیم، آنچه در ذهن شما بود شنیدیم و یک مانیفست انقلابی تهیه کردیم. این پیش‌نویس توسط کنگره تهیه شده است، اما صدای شماست.»

کمیسیون انتخابات و احزاب سیاسی به دلیل گرمای تابستان و فصل عروسی در برخی از مناطق کشور نگران حضور رای دهندگان بوده‌اند و میزان مشارکت در مرحله اول از نزدیک به 70 درصد در سال 2019 به حدود 65 درصد کاهش یافته است.

هیات نظرسنجی از آن زمان درخواست‌های مشارکت رای‌دهندگان را افزایش داده است و از آن‌ها خواسته است «با مسئولیت و افتخار رأی بدهند.»

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.