خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۵۷۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال غبشهر اردیبهشت ۱۴۰۳ / معاملات سهام گروه صنعتی بهشهر حساس شد

تحلیل تکنیکال غبشهر اردیبهشت 1403 / معاملات سهام گروه صنعتی بهشهر حساس شد

تحلیل تکنیکال غبشهر خبر از موقعیت حساس قیمت در نمودار قیمتی آن می‌دهد. سرنوشت چند ماه آینده پرتفوی سهامداران صنعتی بهشهر طی جریان معاملات این روزها مشخص خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام شرکت صنعتی بهشهر با نماد «غبشهر» در بازار اول و تابلو فرعی بورس قابل معامله است. سهام غبشهر با ارزش بازاری بالغ بر هشت هزار و 60 میلیارد تومان در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات «غبشهر» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال غبشهر

قیمت سهام غبشهر در یک سال گذشته، رالی نزولی شدیدی را تجربه کرد. پس از ثبت سقف تاریخی 394 تومانی، طی جریان معاملاتی 16 اردیبهشت 1402، در کمتر از 6 ماه، قیمت ریزشی 57 درصدی پیدا کرد. با وجود این، از آبان سال گذشته تاکنون، بخشی از این ریزش برای سهامداران شرکت صنعتی بهشهر جبران شده است.

در تحلیل تکنیکال غبشهر، موقعیت فعلی قیمت با دو رویکرد دانامیک و استاتیک آنالیز می‌شود، چراکه قیمت همزمان در یک فشردگی به شکل کویل انرژی و یک فشردگی به شکل کنج قرار گرفته است. تکنیکالیست‌ها معتقدند الگوی کنج معمولاً در پایان یک روند رخ می‌دهد.

غبشهر

در رویکرد استاتیک، قیمت با تشکیل الگوی کف دوقلو، در صورتی که از محدوده مقاومتی 229 تا 233 تومانی عبور کند، می‌تواند به میزان عمق همین الگو و تا محدوده 304 تومانی رشد کند. در نگاه داینامیک، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران چشم‌انتظار شکست سقف الگوی کنج هستند.

در تحلیل تکنیکال غبشهر در صورتی که این خط با شیب مثبت، شکسته و قیمت بالاتر از آن تثبیت شود، تارگت‌های صعودی برای سهم فعال خواهد شد. در این بین سناریو بدبینانه، ریجکت قیمت از محدوده‌های مقاومتی فعلی است. در این سناریو که شانس کمتری برای تحقق دارد، قیمت در کویل ادامه خواهد داد.

حد ضرر آن دسته از خریدارانی که پس از شکست محدوده مقاومتی و در پولبک قیمتی وارد سهم خواهند شد، محدوده 208 تومان خواهد بود.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج‌شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.