حجم ویدیو: ۲۶.۸۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۱۱ دانلود ویدیو

مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» خبر داد:

۱۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه پشت درهای بورس/ سرنوشت عرضه‌های اولیه در سال ۱۴۰۳ چگونه رقم‌ می‌خورد؟ (ویدئو)

امیررضا سولقانی امیررضا سولقانی

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز گفت: بورس تهران در حال حاضر بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان سهام آماده عرضه اولیه دارد که در صورت بالا رفتن ارزش معاملات بورس عرضه آنها آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها ارزش معاملات بورس تهران در پایین‌ترین تراز ممکن قرار دارد و معاملات بازار با کمترین انرژی ممکن بسته می‌شود. بساط عرضه‌های اولیه نیز مدت‌هاست برچیده شده و این موضوع نیز نفس معاملات بورس را بریده است. سوالی که در حال حاضر نزد اهالی بورس پیش می‌آید این است که در چه زمانی عرضه‌های اولیه از سر گرفته می‌شود؟

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران، در گفت‌وگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز گفت: بورس تهران در حال حاضر بیشتر از 10 هزار میلیارد تومان سهام آماده عرضه اولیه دارد که در صورت بالا رفتن ارزش معاملات بورس عرضه آنها آغاز می‌شود. 

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: این موضوع تا حد زیادی به ارزش سهام عرضه اولیه نیز دارد؛ چرا که برخی از عرضه‌های اولیه ارزشی بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان دارد که در شرایط حال حاضر بازار گنجایش آن را ندارد. 

موضوع دیگری که‌این روزها مطرح شده، نگرانی‌ها بابت دخالت برخی افراد در روند معاملات در صورت حذف بازارگردانان است.

مدیرعامل بورس تهران درباره حذف الزام بازارگردانی ناشران نیز گفت: سهم ارزش معاملات بازارگردانان نسبت به کل ارزش معاملات در بازار دوم بورس تهران تنها 2.5 درصد است و این موضوع نمی‌تواند تغییری در نقدشوندگی سهام ایجاد کند. ضمن اینکه قرار نیست بازارگردانی به طور کامل و آنی از بین برود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.