کد مطلب: ۹۰۸۴۲۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / کاهش قیمت سهام ادامه دارد

شاخص کل ۰.۱۶ درصد پایین آمد / شاخص هم‌وزن ۶۷۱ واحد افت کرد / ارزش معاملات خرد به ۳,۰۹۱ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۷.۱ میلیارد برگه سهم شد / ۱۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

پایان بورس امروز 10 اردیبهشت 1403 / کاهش قیمت سهام ادامه دارد

بررسی معاملات بورس امروز نشان می‌دهد شاخص‌های بازار سهام همچنان در روند نزولی نوسان می‌کنند و سهامداران شاهد افت ارزش پرتفوی خود هستند. همچنین در پایان بورس امروز 114 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افت سه هزار و 737 واحدی که معادل 0.16 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 281 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 671 واحد که معادل 0.09 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 756 هزار و 836 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و 100 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 91 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان 10 اردیبهشت

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری نیز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 114 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید بازگو کرد اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 56 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم خساپا، خودرو و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، شستا و خساپا به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

لابسا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های نوری، خساپا و فجهان تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های خساپا، دامین و وامید ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای توریل، آ س پ و دپارس خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دکوثر، غمایه و لابسا رقم خورد. همچنین وپارس در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خراسان بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.