کد مطلب: ۹۰۸۱۵۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال شتران اردیبهشت ۱۴۰۳/ حبس پالایش نفت تهران در روند رنج

تحلیل تکنیکال شتران اردیبهشت 1403/ حبس پالایش نفت تهران در روند رنج

تحلیل تکنیکال شتران حاکی از روند صعودی این نماد در بلند‌مدت است. قیمت سهم طی هشت ماه گذشته در یک کانال رنج قرار گرفته است. پرسش این است که سرنوشت سهام پالایش نفت تهران چه خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام پالایش نفت تهران با نماد «شتران» در بازار اول بورس (تابلو فرعی) قابل معامله است. سهام شتران با ارزش بازاری بالغ بر 117 هزار و 468 میلیارد تومان در گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات «شتران» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال شتران اردیبهشت 1403

آنالیز تکنیکال قیمت سهام شتران در بعد هفتگی، نشان از روند صعودی بلندمدت سهم دارد. ساختار چارت گویای سقف و کف‌های بالاتر است که تایید‌کننده این روند صعودی از ابتدای خردادماه 1400 است. 

پس از طی شدن پنج موج صعودی، قیمت همزمان با اصلاح کلیت بازار در اردیبهشت سال گذشته، سقوطی 37 درصدی را تا ابتدای مرداد‌ماه همان سال تجربه کرد.

با پایان یافتن این اصلاح، قیمت بین دو محدوده ترسیم‌شده (271 تا 277 تومان و 336 تا 340 تومان) به شکل رنج به روند خود ادامه داد. در حال حاضر قیمت سهام شتران، روی میانه کانال رنج قرار گرفته است. با توجه به ساختار قیمت، دو سناریو پیش روی سهامداران شتران قرار می‌گیرد.

Capture

 

 

 

در سناریوی اول، قیمت به اصلاح خود تا کف کانال رنج و همچنین رسیدن به خط روند صعودی ترسیم‌شده ادامه خواهد داد. پس از آن، در صورتی که حجم معاملات روندی افزایشی به خود گیرد، شانس رشد قیمت تا تارگت‌های مشخص‌شده (سقف کانال رنج، محدوده 388 تومان و سقف تاریخی شتران در ارتفاع 480 تومانی) وجود دارد. 

در حالت دیگر، در صورتی که سهامداران شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بالاتر از میانگین هشت‌ماهه قرار گیرد، احتمال آغاز رشد قیمت از محدوده فعلی تا سقف رنج و سپس تارگت‌های بعدی وجود دارد. 

حد ضرر سهامداران، شکست و تثبیت قیمت پایین‌تر از کف کانال رنج فعلی، در محدوده 274 تا 280 تومان است. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.