کد مطلب: ۸۹۲۵۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سقوط درآمدزایی فسبزوار در آبان/ ارقام تولید و فروش فولاد سبزوار کاهشی شد

سقوط درآمدزایی فسبزوار در آبان/ ارقام تولید و فروش فولاد سبزوار کاهشی شد

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه پارس فولاد سبزوار در آبان، حاکی از آن است که شرکت در این ماه نتوانست ارقام تولید، فروش و درآمد ماهانه خود را نسبت به ماه گذشته یعنی مهرماه افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت پارس فولاد سبزوار نشان می‌دهد شرکت در آبان سال جاری نسبت به ماه گذشته با کاهش مقدار تولید خود روبه‌رو شده است. به نحوی که مقدار تولید شرکت از 84 هزار و 307 تن در مهرماه با کاهش 2.07 درصدی به 82 هزار و 563 تن رسیده است. البته تناژ تولید شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2.54 درصد افزایش یافت که رقم نسبتا پایینی در مقابل سایر رقبا تلقی می‌شود.

مقدار تولید فسبزوار

سقوط مقدار فروش فولاد سبزوار

کاهش مقدار تولید شرکت در آبان 1402 سبب شد تا فولاد سبزوار تناژ فروش خود را پایین بیاورد. همین موضوع سبب شد تا مقدار فروش شرکت نسبت به مهرماه 35 و در مقایسه با آبان سال گذشته 12.6 درصد کاهش یابد. به این ترتیب مقدار فروش فسبزوار از 85 هزار تن در مهرماه به 55 هزار تن در آبان 1402 برسد. همچنین لازم به ذکر است تناژ فروش فولاد سبزوار در آبان سال گذشته 63 هزار تن ثبت شده بود.

مقدار فروش فسبزوار

نوسانات نرخ فروش فسبزوار

در طرف دیگر نیز میانگین نرخ فروش پارس فولاد سبزوار در آبان امسال نسبت به مهرماه با کاهش بیش از 9 درصدی روبه‌رو شده و از 13 میلیون تومان به ازای هر تن در مهر 1402 به 11.8 میلیون تومان به ازای هر تن در آبان 1402 رسیده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد افزایش 35.4 درصدی نرخ فروش شرکت در مقایسه با آبان سال گذشته است که می‌توان آن را تنها دلیل افزایش درآمد ماهانه شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست.

میانگین نرخ سبزوار

سقوط بیش از 40 درصدی درآمد ماهانه

همان‌طور که پیش از این گفته شد، مقدار و نرخ فروش فسبزوار در مقایسه با مهرماه کاهش شدیدی را به خود دید. همین موضوع سبب شد تا درآمد آبان‌ماه فسبزوار نسبت به ماه گذشته با سقوط بیش از 40 درصدی همراه شود و از هزار و 105 میلیارد تومان در مهرماه به 652 میلیارد تومان برسد.

درآمد ماهانه فسبزوار

البته افزایش 35 درصدی نرخ فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته سبب شد تا حدودی افت مقدار فروش به چشم نیاید. چرا که درآمد ماهانه فسبزوار در این ماه با واسطه رشد نرخ فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 18 درصدی روبه‌رو شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.