خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۹۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام زنگان آبان ۱۴۰۲ / حبس زنگان میان مقاومت‌ و حمایت استاتیک

تحلیل تکنیکال سهام زنگان آبان 1402 / حبس زنگان میان مقاومت‌ و حمایت استاتیک

سهام شرکت صنعت روی زنگان در بازار اول فرابورس قابل معامله است. این نماد به علت نوسانات بالای قیمتی، همواره به‌عنوان یکی از سهام مورد علاقه نوسان‌گیران مطرح بوده است. قیمت این سهم در حال حاضر روندی خنثی را طی می‌کند اما آیا با توجه به موقعیت فعلی، زنگان تا پایان سال به سقف قیمتی خود خواهد رسید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت صنعت روی زنگان با نماد «زنگان» در بازار اول فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر 829 میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی قرار دارد. آنالیز تابلوی معاملات «زنگان» نشان می‌دهد رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد.

از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال زنگان

پس از اینکه قیمت سهام زنگان از 17 اردیبهشت ماه سال جاری طی پنج ماه، نزدیک نیمی از ارزش بازار خود را از دست داد، با قرارگیری روی محدوده پنج هزار و 520 تا پنج هزار و 808 تومان، مورد اقبال معامله‌گران بازار قرار گرفت. 

در ادامه، این محدوده خواستگاه حرکت جنبشی تندوتیز نماد زنگان شد. به گونه‌ای که قیمت سهم طی تنها 12 روز معاملاتی، رشدی 66 درصدی را تجربه کرد. با این حال، ضعف قیمت در عبور از محدوده مقاومتی هشت هزار و 963 تا 9 هزار و 162 تومان، احتمال سناریوی روند رنج را افزایش داد.

زنگان

از این رو سه محدوده استاتیک مشخص شده در نمودار قیمت سهام زنگان، کلید اتفاقات آینده قیمت هستند. هجوم دوباره قیمت به محدوده مقاومتی طی معاملات روز دوشنبه با شکست مواجه شد. در دید خوشبینانه، مقصد حرکت نزولی فعلی قیمت که از دوشنبه 29 آبان آغاز شده است، دو سطح هفت هزار و 710 یا هفت هزار و 170 تومان است. در صورت شکست این دو سطح حمایتی باید منتظر پیشروی بیشتر تا کف پنج هزار و 520 بود. 

با این حال اما، بازگشت قیمت در هر یک از سطوح حمایتی ذکرشده، شانس شکست محدوده مقاومت یادشده را زنده نگه می‌دارد. با ریتم افزایشی چند هفته اخیر در قیمت جهانی روی (zinc) به نظر می‌رسد چشم‌انداز پیش روی سهامداران زنگان مثبت باشد.

در صورتی که معاملات زنگان و به طور کلی‌تر بازار سهام از رکود خارج شود و تزریق پول به این سهم رخ دهد، بعید نیست قیمت محدوده پرعرضه 9 هزار و 162 تومان را به سمت بالا بشکند. پس از آن تارگت قیمتی 10 هزار و 885 تومان در دسترس سهم زنگان قرار می‌گیرد. 

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.