خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۸۶۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام شرکت‌ها عرضه اولیه می‌شوند؟

کدام شرکت‌ها عرضه اولیه می‌شوند؟

برخلاف سال گذشته امسال شاهد عرضه اولیه‌های بسیار زیادی در بورس هستیم و از ابتدای سال به امروز هشت شرکت وارد بازار سرمایه شده‌اند. تا پایان سال چند شرکت وارد بازار می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امسال هشت عرضه اولیه در بورس و فرابورس انجام شده است. البته بخش عمده‌ای از این عرضه‌ها به صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری رسید و تنها عرضه سه نماد برای حقیقی‌ها بود. حال سرپرست مدیریت پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران به ایسنا اعلام کرده که ۱۶ عرضه اولیه در راه است.

براساس اعلام جواد سرکانیان برای انجام ۱۶ عرضه اولیه برنامه‌ریزی شده است اما اینکه این برنامه چند درصد محقق شود، به شرایط بازار، تمایل متقاضیان و… بستگی دارد.

حال سرپرست مدیریت پذیرش شرکت بورس گفت که حدود ۹ الی ۱۰ شرکت نیز در جریان درج هستند. یعنی پذیرش شده‌اند و امور مربوط به درج درحال انجام است و تقریبا همین حدود هم در جریان عرضه هستند. یعنی مراحل درج انجام و در مرحله عرضه قرار دارند.

بر اساس اعلام این مسوول شرکت‌های سرمایه گذاری تدبیر، زرنام و یک شرکت سیمانی مهم ترین عرضه‌های اولیه پیش رو هستند.

عرضه اولیه ۲۵ درصدی

گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام با نماد رزنام آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی در بازار دوم بورس است.

این شرکت در صورت‌مالی یک ماهه منتهی به خرداد امسال ۴۱۴ میلیارد تومان درآمد داشته که ۹۵ درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۴ درصد آن مربوط به صادرات است.

همچنین درآمد شرکت نسبت به ماه قبل ۱۶ درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است.

عرضه ۲۹ هزار میلیاردی

قرار است ۱۵ درصد سهام تدبیر به صورت عرضه اولیه و ۱۰ درصد هم بعد از آغاز معاملات عرضه شود. شرکت سرمایه گذاری تدبیر با نماد تدبیر از ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ با موافقت هیات پذیرش بورس در تابلوی دوم بورس درج نماد شد. نماد تدبیر با سرمایه ثبتی ۷.۱ هزار میلیارد تومان در گروه چندرشته ای‌ها قرار دارد. اما در شرایط کنونی بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان ارزش بازارش است.

طبق تعهد شرکت، عرضه ۱۰ درصد دیگر سهام در شش ماه بعد از عرضه اولیه انجام می‌شود و در مجموع ۲۵ درصد از سهام عرضه خواهد شد. (نبض بورس)

یک شرکت سیمانی دیگر نیز در مرحله ورود به بازار سرمیه قرار خواهد گرفت. بر اساس اخبار مختلف به نظر می‌رسد که به همین زودی‌ها و در همین هفته عرضه اولیه یکی از این سه شرکت انجام می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.