کد مطلب: ۳۸۱۵۸۹

بررسی ادعای عجیب وزیر نیرو / آیا مردم ایران واقعا بیشتر از کشورهای پیشرفته مصرف می‌کنند؟ (پادکست)

بررسی ادعای عجیب وزیر نیرو / آیا مردم ایران واقعا بیشتر از کشورهای پیشرفته مصرف می‌کنند؟ (پادکست)

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، چند روز قبل گفته بود «ما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم. در مقابل، احساس رضایت‌مندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم آن‌ها است.»

آیا مردم ایران مردمی بدعادت، مصرف‌زده و غرق در نعمت و خوشبختی هستند اما قدر آسایش و رفاه اقتصادی را نمی‌دانند؟

وزیر نیرو رضا اردکانیان ، چند روز قبل گفته بود «ما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم. در مقابل، احساس رضایت‌مندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم آن‌ها است.»
اظهاراتی از این دست از سوی سیاستمداران ایران، به‌ویژه در شرایط سخت اقتصادی، بیشتر از قبل به گوش می‌رسد و این در حالی است که دقیقا در همین زمان‌ها است که مردم کمتر از همیشه دوست دارند چنین اظهاراتی را بشنوند.

از دیگر سو، آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد مصرف مردم ایران در شرایط تحریمی اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و از جمله، تولید روزانه زباله در شهری مانند تهران، حدود 1000 تن در روز کاهش پیدا کرده است.

در این پادکست در گفت‌و‌گو با دو اقتصاددان، وحید شقاقی شهری و سمیه مردانه، عیار اظهارات آقای اردکانیان وزیر نیرو را بررسی می‌کنیم و به دنبال پاسخ این پرسش می‌گردیم که شهروندان کشورهای جهان واقعا در چه شرایطی احساس خوشبختی و رفاه می‌کنند.

[podcast id="381585″]

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.