کد مطلب: ۹۰۸۳۳۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش کیف پول‌ های بیت کوین با دارایی بیش از ۱۰۰۰ دلار / امیدواری‌ها تقویت می‌شود؟

افزایش کیف پول‌ های بیت کوین با دارایی بیش از ۱۰۰۰ دلار / امیدواری‌ها تقویت می‌شود؟

شرکت فیدلیتی افزایش ۲۰ درصدی در تعداد کیف پول‌ های بیت کوین در قالب کوچک از سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد. این رقم اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران خرد را منعکس می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در مقاله‌ای از شرکت فیدلیتی، داده‌ها نشان‌دهنده افزایش قابل توجه تعداد کیف پول‌های بیت کوین با موجودی بیش از هزار دلار است. از آغاز سال ۲۰۲۴، این کیف پول‌ های بیت کوین ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند که نشان‌دهنده رشد چشمگیر پذیرش بیت کوین در میان کاربران متوسط است.

1714021907-screenshot-2024-04-25-at-10-39-41-am-768x496

افزایش دارندگان بیت کوین شناسایی شد

طبق گزارش اخیر منتشرشده فیدلیتی در روز دوشنبه، تعداد کل آدرس‌های کوچک به بیشترین حد خود یعنی ۱۰.۶ میلیون در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۴ رسیده است. این رقم تقریباً دو برابر سال گذشته است، در گذشته تنها ۵.۳ میلیون آدرس بیش از هزار دلار به شکل بیت کوین داشتند. این افزایش چشمگیر نشان‌دهنده پذیرش گسترده‌تر و انباشت بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران خرد است، حتی با وجود افزایش قیمت‌های بازار! این مساله همچنین می‌تواند نمایانگر توزیع رو به رشد بیت کوین و پذیرش آن در میان 'افراد معمولی' باشد. 

تاثیر ارزش‌گذاری بر رشد کیف پول‌ های بیت کوین چیست؟

در حالی که رشد در تعداد کیف پول‌ها چشمگیر است، فیدلیتی همچنین هشدار می‌دهد این ارقام ممکن است تحت تاثیر افزایش کلی قیمت بیت کوین در این دوره و نیز ادغام احتمالی آدرس‌ها باشد. از تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۴، بیت کوین شاهد افزایش ۸۹ درصدی در ۶ ماه گذشته بوده است. قیمت این ارز دیجیتال نیز در حدود ۶۴,۱۵۰ دلار همچنان در نوسان است.

گرایش سرمایه‌گذاران به خودنگهداری تقویت می‌شود

گزارش فیدلیتی همچنین به روند کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها می‌پردازد که از اوج آن در سال ۲۰۲۰ مشهود بوده است. این روند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شکست بزرگ صرافی‌ها در سال ۲۰۲۲ و افزایش بی‌اعتمادی به روش‌های ذخیره‌سازی سنتی صرافی‌ها قرار دارد. در نتیجه، تعداد بیشتری از دارندگان بیت کوین به راه‌حل‌های خودنگهداری روی آورده‌اند که این مساله روند کاهش موجودی‌ها در صرافی‌ها را در پی داشته است. موجودی‌ها در صرافی‌ها تنها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، ۴.۲ درصد کاهش یافته است.

علاو بر این، فیدلیتی می‌گوید کاهش موجودی‌ها در صرافی‌ها یک معیار حیاتی است که باید طی سال ۲۰۲۴ تحت نظر باشد، زیرا بر اهمیت روش‌های نگهداری جایگزین مانند خودنگهداری تاکید می‌کند. 

الگوهای غیرمعمول بازار قابل تشخیص است

جنبه دیگری که در این گزارش پوشش داده شده تغییر در موقعیت دارندگان بلندمدت بیت کوین، معروف به 'hodlers' است. به طور معمول، دوره‌ای که منتهی به هاوینگ بیت کوین (رویدادی تکرارشونده که پاداش بلاک را نصف و عرضه را محدود می‌کند) می‌شود، بازار شاهد یک روند انباشتی در این ارز دیجیتال است. با این حال، از سه‌ماهه سوم تا چهارم ۲۰۲۳، کاهش چشمگیری در تعداد دارندگان خالص از ۴۰,۴۴۲ بیت کوین به ۳۱,۳۷۶ مشاهده شد.

این الگوی تاریخی از روند خود منحرف شده و نشان می‌دهد برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت ممکن است بیت کوین را بیش از حد ارزش‌گذاری‌شده (خرید اشباع) بدانند، که این موضوع آنها را به گرفتن سود پیش از رویداد هاوینگ ترغیب می‌کند. گفتنی است تا پایان دوره گزارش، خروجی‌ها به حدود ۱۲۴,۰۰۱ بیت کوین رسیده بود. 

به‌ طور کلی، دیدگاه‌های ارائه‌شده از سوی فیدلیتی تصویر پیچیده‌ای از وضعیت کنونی بیت کوین ارائه می‌دهند. در حالی که رشد جالب توجهی در پذیرش و گرایش به خودنگهداری بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران خرد وجود دارد، رفتارهای دارندگان بلندمدت در حکم سیگنالی احتیاطی درباره انتظارات بازار عمل می‌کند. در حالی که جامعه رمز ارز به سمت تعمیق بیشتر بازار در سال ۲۰۲۴ پیش می‌رود، این پویایی‌ها در شکل‌دهی مسیر بیت کوین در برابر انتظارات پس از هاوینگ و نوسانات بازار آینده حیاتی خواهد بود.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.