کد مطلب: ۹۰۲۰۶۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مقاومت قیمت بیت کوین بالای سطح ۷۰ هزار دلار

مقاومت قیمت بیت کوین بالای سطح 70 هزار دلار

قیمت بیت کوین پس از اعلام داده‌های تورمی آمریکا وارد فاز نوسانی شده است. برخی خریداران در 70 هزار دلار مقاومت می‌کنند اما برخی دیگر انتظار رشد بیشتر را ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چند روز اخیر قیمت بیت‌کوین (BTC) شاهد شرایط معاملاتی پرتلاطمی بود. به طوری که قیمت این ارز دیجیتال پس از مدت کوتاهی بعد از انتشار داده‌های تورمی آمریکا که از بالاتر حد انتظار بود، به سرعت به بالای سطح 73 هزار دلار رسید و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد، اما ناگهان به 68 هزار دلار‌ سقوط کرد.

بیت‌کوین از آن زمان بیش از ۳.۵ درصد از پایین‌ترین نرخ‌های قبلی بهبود یافته و به 71 هزار دلار رسیده است. این نوسان ۴,۵۰۰ دلاری قیمت باعث از بین رفتن موقعیت‌های معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شده است.

بازگشت قدرتمند قیمت بیت کوین از کف‌های روزانه به زیر 70 هزار دلار، خریداران خوش‌بین بازار را که همچنان کنترل بازار را در دست دارند، تقویت می‌کند. گفتنی است، بیت‌کوین در هفت روز گذشته ۱۲.۷ درصد و در ۳۰ روز گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

عوامل هدایت‌کننده اصلی نوسانات اخیر، شامل ورود پیوسته نقدینگی به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین و شرایطFOMO (ترس از دست دادن فرصت) به دلیل نزدیک شدن به رویداد هاوینگ چهارساله بیت کوین هستند.

آینده قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

در حالی که ارقام تورم آمریکا از حد انتظار بالاتر بوده و انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را به تعویق انداخته است. تحلیلگران انتظار ندارند که این موضوع تأثیر طولانی‌مدتی بر بازار صعودی فعلی داشته باشد.

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین در ماه آینده و ورود عظیم تقاضا از ETFها، ریسک نگهداری بیت کوین برای ماینرها و هولدرهای بلند مدتی افزایش یافته است. به عقیده برخی تحلیلگران، با وجود اینکه ممکن است در کوتاه‌مدت با عقب‌نشینی‌هایی در رالی صعود فعلی مواجه شویم، اما بیت کوین در دوره شکوفایی قیمت قرار دارد و به بالاترین حد خود خواهد رسید.

در چنین سناریوهایی، سرمایه‌گذاران معمولاً تمرکز خود را بر روی اعداد بزرگ به عنوان اهداف قیمتی قرار می‌دهند. ۱۰۰,۰۰۰ دلار یکی از این سطوحی است که بازار به احتمال زیاد بر روی آن تمرکز خواهد کرد. به نظر می‌رسد که هنوز شانس آن وجود دارد که بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ در ماه آوریل، رالی دیگری نیز داشته باشد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.