کد مطلب: ۸۹۹۵۸۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

فراز و نشیب پرونده صرافی کریپتولند

فراز و نشیب پرونده صرافی کریپتولند

پس از فراز و نشیب بسیار در جریان پرونده صرافی کریپتولند، قوه قضاییه از اعلان قرمز پلیس بین‌الملل برای دستگیری متواری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در جدیدترین بروزرسانی پرونده صرافی کریپتولند، یکی از متهمان پرونده که پیشتر با قید وثیقه و به صورت ممنوع‌الخروج آزاد شده بود، از کشور فرار کرد. قوه قضاییه اعلام کرده که برای این فرد، که همکاری‌هایی در جهت رد مال به بیش از 24 هزار نفر از شکایت‌کنندگان داشته، اعلان قرمز به پلیس بین‌الملل صادر شده است.

ابعاد پرونده صرافی کریپتولند و فرار متهم

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، از صدور و ابلاغ رای پرونده صرافی کریپتولند خبر داده بود. این پرونده با بیش از 51 هزار شاکی خصوصی، یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های مرتبط با ارز دیجیتال در کشور به شمار می‌رود.

به دنبال این فرار، قوه قضاییه اعلام کرده است که از 7 متهم این پرونده، تنها یک نفر متواری شده و بقیه در داخل کشور به سر می‌برند. این متهم، که به دلیل همکاری برای ردمال شکات، با قرار وثیقه آزاد بود، ناگهان کشور را ترک کرد.

تلاش‌ها برای بازگرداندن متهم و ردمال به شکات

در این پرونده، تلاش‌هایی برای بازپرداخت وجوه به شکات صورت گرفته و با همکاری متهم در بازپرداخت مطالبات 24 هزار نفر، فرآیند ردمال به نحو احسن پیش می‌رفت تا اینکه کیف پول دیجیتال متهم هک شد. بر اساس تحقیقات، این هک صحت داشته و مبلغ قابل توجهی از دارایی‌های دیجیتال متهم به سرقت رفته است.

اقدامات قضایی و بازپرداخت به شکات

در پی همکاری متهم با مقامات قضایی، اقداماتی برای بازپرداخت وجوه به شکات انجام شده و پس از دستگیری فرد هک کننده، مبلغ سرقت شده به چرخه پولی صرافی بازگردانده شده است. این اقدامات نشان از تلاش قوه قضاییه برای حفظ حقوق شکات و بازپرداخت دارایی‌های آن‌ها دارد.

احکام صادره برای متهمان پرونده

در این پرونده، احکام مختلفی برای متهمان صادر شده است که شامل حبس، شلاق، جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی می‌شود. همچنین دادگاه حکم به انحلال شرکت مرتبط با این پرونده داده است.

نتیجه‌گیری و ادامه پیگیری‌ها

فرار یکی از متهمان پرونده صرافی کریپتولند نشان‌دهنده پیچیدگی‌های موجود در پرونده‌های مربوط به ارز دیجیتال است. با این حال، قوه قضاییه تاکید دارد که پیگیری‌های لازم برای بازگرداندن متهم و ادامه روند ردمال به شکات در حال انجام است. این پرونده یکی از مهم‌ترین پرونده‌های ارز دیجیتال در کشور است که اهمیت نظارت بر فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال و حفظ حقوق سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.