کد مطلب: ۹۰۴۲۳۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پس از BMWهای میهن نوبت به جوایز بنز طبیعت رسید/ جایزه‌های رانتی یا دست دوم؟

پس از BMWهای میهن نوبت به جوایز بنز طبیعت رسید/ جایزه‌های رانتی یا دست دوم؟

چند ماه از وعده جایزه پنج خودروی BMW شرکت میهن نمی‌گذرد که طبیعت، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت نیز وعده جایزه بنز C200 را می‌دهد. اما در وضعیتی که واردات خودرو در هاله‌ای از ابهام است، میهن و طبیعت چگونه قصد دارند خودروی لوکس وارداتی تحویل خریداران دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت طبیعت یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ میهن به عنوان جدیدترین شرکت داخلی، از اهدای یک خودرو مرسدس بنز C200 به صورت قرعه‌کشی برای یکی از خریداران محصولات این شرکت خبر می‌دهد. این در حالی است که از سال گذشته، واردات خودروهای صفر کیلومتر غیرچینی به طور ناچیزی آغاز شده که می‌توان گفت تقریباً صورت نگرفته است. اما شرکت‌های داخلی اخیراً در یک اقدام عجیب تبلیغاتی از تحویل خودروهای وارداتی لوکس از برندهای معتبر اروپایی همچون بنز و بی‌ام‌و خبر می‌دهند.

اصولاً شرکت‌ها برای بهبود فروش و خدمات، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و یکی از این ترفندها، ارائه جوایز نقدی و غیرنقدی به مشتریان است. اما هر شرکت پیش از دادن وعده‌های غیرممکن بهتر است شرایط موجود را بررسی کنند و از عملی بودن وعده فوق مطمئن شود؛ البته زمانی که دولت‌مردان از واردات 200 هزار دستگاه و 300 هزار دستگاه سالانه صحبت می‌کنند و در نهایت کمتر از 10 هزار خودرو وارد کشور می‌شود، انتظار بالاتری نباید داشت.

طبیعت خودروی دست دوم قرعه‌کشی می‌کند؟

با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت طبیعت در مورد جشنواره اخیر، این شرکت اعلام کرد که تاریخ قرعه‌کشی احتمالاً تیر ماه 1403 باشد و مدل دقیق بنز C200 فعلاً مشخص نیست. پس از سوال در مورد نو یا کارکرده بودن خودرو، مسئول ارتباط با مشتری اعلام کرد که با توجه به موجود نبودن خودروی صفر کیلومتر بنز C200 در بازار کشور، احتمالاً خودروی دست دوم تحویل برنده قرعه‌کشی شود.

بنابراین احتمالاً شرکت میهن نیز چنین قصدی برای تحویل پنج خودروی BMW داشته باشد. چندی پیش در ویژه برنامه تحویل سال یکی از شبکه‌های صداوسیما، محمدحسین میثاقی به ادگارد داویدز، فوتبالیست هلندی که همواره به عینک‌هایی که می‌زند معروف است، یک عینک دست دوم هدیه داده بود که بعداً موجب نارضایتی وی شد.

در نتیجه می‌توان چنین برداشت کرد که هدیه کالای دست دوم به یک بدعت و رویه جدید و البته نادرست برای شرکت‌ها تبدیل شده است تا از این طریق به اهداف خود از جمله فروش و کسب سود بالاتر دست پیدا کنند. اما شاید شرایط اقتصادی جامعه طوری شده که حتی شرکت‌های تولیدکننده نیز توان اهدای جوایز ارزنده را ندارند.

خبری از بی‌ام‌وهای میهن نشد!

با وجود اینکه شرکت میهن اعلام کرده بود که قرار است پنج دستگاه بی‌ام‌و را به صورت ماهانه و در پنج ماه میان خریداران محصولات خود قرعه‌کشی کند، اما با گذشت چندین ماه از تبلیغات گسترده این شرکت و انتشار بیلبوردهای تبلیغاتی آن، هنوز هم خبری از قرعه‌کشی نیست و میهن هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در مورد نحوه و زمان قرعه‌کشی نداشته و حتی در مورد نو یا دست دوم بودن خودروهای اهدایی نیز اظهار نظر نمی‌کند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.