کد مطلب: ۸۷۱۰۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال مواجه با اتهامات کیفری توسط مدیرعامل صرافی بایننس

احتمال مواجه با اتهامات کیفری توسط مدیرعامل صرافی بایننس

به‌‌دنبال مشکلات حقوقی بایننس، بنظر می‌رسد که مدیرعامل این صرافی نیز به‌زودی مجبور به حضور در دادگاه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وال استریت ژورنال در گزارش جدید خود مدعی شده است که صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان و مدیرعامل آن، چانگ پنگ ژائو، ممکن است با اتهامات کیفری در ایالات متحده آمریکا مواجه شوند.

این مسئله، باعث ایجاد نگرانی‌ درباره آینده این صرافی شده است. وال استریت ژورنال خاطرنشان کرده است که نگرانی‌های مربوط به مشکلات حقوقی این صرافی، معامله‌گران را برای برداشت سریع دارایی‌های خود در حالت آماده‌باش باشند.

دادگاهی مدیرعامل بایننس

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال که از منابع محرمانه بدست آمده است، چانگ ونگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بایننس که با نام مستعار CZ شناخته می‌شود، احتمالا مجبور به حضور در دادگاه برای پاسخ‌دهی درباره مشکلات قانونی شعبه آمریکایی این صرافی در ایالات متحده آمریکا شود.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا مدت‌هاست که در حال بررسی پرونده بایننس آمریکا است و باور دارد که مدیرعامل اصلی این صرافی از قدرت خود برای سواستفاده از سرمایه کاربران آمریکایی استفاده است.

مشکلات اخیر صرافی بایننس

پس از بحران ورشکستگی صرافی بایننس در سال گذشته میلادی، صرافی بایننس که به‌عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از لحاظ حجم معاملات شناخته می‌شود، با مشکلات متعددی مواجه شده است. بایننس آمریکا یکی از شعب این صرافی بوده که اخیرا وارد پرونده حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالت متحده، برای عدم رعایت قوانین مالی این نهادهای مالی شده است. همچنین، چندین مدیر ارشد شعبه آمریکایی این صرافی در ماه‌های اخیر تصمیم به ترک این صرافی گرفته‌اند.

صرافی بایننس در اروپا نیز دچار مشکلات حقوقی متعددی شده است. این صرافی مجبور شد تا در تاریخ ژوئن ۲۰۲۳، فعالیت خود را در هلند و بلژیک متوقف کند. از طرفی در هفته گذشته، خبری مبنی بر احتمال حذف استیبل کوین‌ها از شعب اروپایی بایننس برای انطباق با استانداردهای جدید دارایی‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا (MiCA)، تبعیت کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.