کد مطلب: ۸۷۰۸۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کسب رتبه اول انطباق با دیفای توسط امارات متحده عربی در منطقه منا / ایران در رتبه ۲۸ جهان

کسب رتبه اول انطباق با دیفای توسط امارات متحده عربی در منطقه منا / ایران در رتبه 28 جهان

گزارش تحقیقاتی جدید Chainalysis، وضعیت کشورهای منطقه منا را از لحاظ انطباق با حوزه دیفای بررسی کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلتفرم تحقیقاتی Chainalysis گزارش جدیدی را درباره وضعیت انطباق و توسعه حوزه دیفای (DeFi) در کشورهای منطقه منا منتشر کرده است. این مطالعه تحقیقاتی که از جولای 2022 تا ژوئن 2023 میلادی انجام شده است، حجم ورودی درون زنجیره‌ای به حوزه دیفای به اقتصادهای این منطقه را حدود 389.8 میلیارد دلار برآورد کرده است.

این میزان، حدود 7.2 درصد از مجموع حجم معاملات جهانی را شامل می‌شود. سه کشور از منطقه منا، توانسته‌اند در این رتبه‌بندی در 30 کشور برتر برای انطباق با حوزه دیفای قرار بگیرند. ترکیه با رتبه 12، مراکش با رتبه 20 و ایران با رتبه 28 در این لیست قرار گرفتند. از میان کشورهای این منطقه، امارات متحده عربی در این لیست صدرنشین بوده است.

صدرنشینی امارات متحده عربی در حوزه دیفای

بر اساس گزارش رسانه ارز دیجیتال کریپتو پوتیتو، برترین کشور در منطقه منا از لحاظ انطباق با ارزهای دیجیتال، کشور امارات متحده عربی بوده است. این کشور که فعالیت بالایی در بازارهای ارز دیجیتال دارد، موفق شده تا فعالیت بالاتری در پروتکل‌های دیفای را نسبت به کشورهای این منطقه ثبت کند.

امارات متحده عربی موفق شده تا تبدیل به هاب جهانی برای بازار ارز دیجیتال در جهان شود. این کشور توانسته تا با برقراری آزادی در بحث مالیات و قوانین ارز دیجیتال، بازار ارز دیجیتال در کشور را رونق دهد و همزمان امنیت کاربران را نیز حفظ کند.

چارچوب قانونی تصویب شده در این کشور، باعث شده تا بسیاری از علاقه‌مندان و کارآفرینان حوزه ارز دیجیتال برای بکارگیری دیفای در فعالیت خود، در این کشور فعالیت داشته باشند. چارچوب جامع VARA در فوریه 2023 در امارات تصویب شد و تاثیر بسزایی بر رشد اکوسیستم ارز دیجیتال در این کشور گذاشت.

ترکیه در رتبه چهارم حجم معاملات ارز دیجیتال

بخشی از گزارش Chainalysis مربوط به رتبه‌بندی کشورها از لحاظ حجم معاملات خام ارز دیجیتال بوده است. کشور ترکیه موفق شده تا رتبه چهارم را در این رتبه‌بندی با حجم معاملات حدودی 170 میلیارد دلار در سال گذشته، کسب کند. رتبه‌های اول تا سوم به‌ترتیب، کشورهای ایالات متحده آمریکا، هند و بریتانیا بوده‌اند. به‌دلیل تورم بالای موجود در ترکیه، شهروندان این کشور به‌عنوان پوشش ریسک و حفظ ارزش پس‌انداز خود، از ارزهای دیجیتال بهره می‌برند.

بر اساس این گزارش تحقیقاتی، استیبل‌کوین تتر بیشترین دارایی دیجیتال مورد معامله با لیر ترکیه در صرافی‌ها بوده است. با وجود راکد بودن بازار NFT از اواسط سال 2022 در اغلب کشورها، ترکیه موفق به حفظ فعالیت در پلتفرم‌های NFT شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.