کد مطلب: ۷۰۵۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا فروش توکن‌های NFT دشوار است؟ 

چرا فروش توکن‌های NFT دشوار است؟ 

تعداد فراوانی از پروژه‌های NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض)، هرماهه عرضه می‌شوند و طرفداران را به خود جذب می کنند، اما باید به نکاتی در‌ رابطه با خرید این توکن‌ها درنظر گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توکن غیرقابل تعویض (NFT)، توکن کاملا متمایز و منحصر به فرد‌ی است که روی یک بلاک‌چین رمزنگاری شده است. در مقابل این نوع توکن‌ها، توکن‌های Fungible وجود دارند که قابل معاوضه هستند. توکن های غیرقابل تعویض در بازی‌های الکترونیکی (گیمینگ)، اثر‌های هنری ویدیویی و صوتی و تصویری و بسیاری از حوزه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی ان اف تی عنصری جدا‌نشدنی از دنیای متاورس نیز هست. تمامی این تفاوت‌ها، باعث تمایز توکن‌های غیرقابل تعویض با ارزهای دیجیتال متداول شده‌ است.
NFT

دشوار بودن فروش NFT

بسیاری از فعالین صنعت کریپتو و یا فیلیپرهای این نوع توکن‌ها (NFT Flipper) ،ممکن است با چالش‌های فروش این توکن‌های غیرقابل تعویض مواجه شده باشند. فیلیپر‌ها افرادی هستند که با استراتژی فلیپینگ (خرید و فروش سریع) به دنبال کسب سود بالا از پروژه‌های ان اف تی هستند. این افراد معمولا وارد پروژه‌های با حجم بالا می‌شوند. افرادی که به دنبال فیلیپ نیستند و فقط به دنبال خرید عادی توکن‌های غیرقابل تعویض هستند، باید نکاتی را در‌ رابطه با NFTها مورد توجه قرار دهند.

توجه به پروژه‌های مناسب و دوری از پروژه‌های کلاه‌برداری (اسکم)

پروژ‌ه‌های فراوان ان اف تی در بازار در دسترس هستند، اما این پروژه‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند. علاقه‌مندان به خرید این توکن‌ها، باید به دنبال پروژه‌های با کیفیت و بدون ریسک باشند. از طرفی، پروژه‌های بی کیفیت، پامپ و دامپ (Pump and Dump) و راگ پول (Rug Pull) فراوانی وجود دارند که می‌توانند در ظاهر جذاب باشند، اما در واقع نتیجه‌ای جز زیان برای دارندگانشان نداشته باشند.

افزایش دانش حوزه بلاک‌چین

با توجه به اینکه پروژه‌های فراوانی در حوزه ان اف تی وجود دارند. باید درباره‌ی تکنولوژی بلاک‌چین و توکن‌های غیرقابل تعویض، اطلاعات کافی و کارشناسانه بدست آورند. تازه‌واردان به این حوزه نباید به نظارت‌های غیرتخصصی و مطالب نادرست توجه کنند، به‌خصوص که اطلاعات و اخبار غیرکارشناسانه در این حوزه فراوان است.

بررسی اطلاعات پروژه

پیش از خرید هیجانی یک پروژه، خریدار باید بررسی کند که بنیان‌گذاران و افراد پشت صحنه این ‌پروژ‌ه چه کسانی هستند چون این افراد موفقیت اجرایی آینده پروژه را تعیین می‌کنند. بررسی اینکه عوامل پروژه‌ای که قصد خرید آن را دارید، در گذشته چه پروژه‌هایی را به اجرا درآوردند و موفقیت آنها در پروژه‌های پیشین چگونه بوده‌است، عامل تاثیرگذاری در گزینش پروژه‌های موفق است. برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان به خرید این نوع توکن‌ها، بررسی پیشینه عوامل پروژه‌ را مهم‌ترین فاکتور موفقیت یا شکست چنین پروژه‌هایی می‌دانند. اطلاعات دیگری که می توان بررسی کرد، تایم لاین (خط برنامه‌ریزی فعلی و آینده) پروژه مورد نظر است.
تایم لاین پروژه می‌تواند نشان دهد که برای آینده این توکن برنامه‌ریزی درست و قابل دسترسی نوشته شده‌ است یا خیر. عامل دیگری که می‌تواند به خریداران کمک کند، بررسی کیفیت پروژه‌ی ان اف تی و اثر هنری است. کیفیت یک پروژه یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش ارزش آن اثر هنری به حساب می‌آید.

مزایاNFT

NFTها نیز سایر رمزارزها مزایا و معایبی دارند. هنوز در میان سرمایه‌گذاران بحث‌های زیادی در مورد کارکردهای NFTها وجود دارد. عده‌ای از این سرمایه‌گذاران ایده ان اف تی نوعی کلاهبرداری می‌دانند. بسیاری به این باور دارند که ان اف تی راه را برای ایجاد دنیایی مجازی و غیرمتمرکز که در آن افراد هویت منحصر به فرد خود را دارند و مالک دارایی‌های مختلف نیز هستند، باز کرده است.

از برخی مزایا ان اف تی‌ها که باعث ارزشمندی آن‌ها می‌شوند، می‌توان به موارد مهمی اشاره کرد. از جمله، قابلیت تقسیم ناپذیری ان اف تی یعنی نمی‌توان به واحد کوچکتری تقسیم‌اش کرد. همچنین تخریب ناپذیری ان اف تی به این معنی که این توکن‌ها بر روی بلاکچین هستند و در اختیار شخص یا نهاد متمرکزی نیستند، پس تخریب نمی‌شوند. از دیگر مزایا آن‌ها کمیابی NFTها است، این ویژگی یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت NFTها در این دوران اخیر است. و در آخر NFTها قابلیت انتقال دارند یعنی از مالکیت فردی می‌توانند به مالکیت فرد دیگری برسند و از این طریق به راحتی در سر تا سر زمین، این توکن‌ها را به فروش رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.