کد مطلب: ۷۰۲۱۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حجم زیاد میم‌کوین‌ها و NFTهای ملکه الیزابت در بازار رمزارز

حجم زیاد میم‌کوین‌ها و NFTهای ملکه الیزابت در بازار رمزارز

پس از درگذشت ملکه انگلستان، موج جدیدی از معامله میم‌کوین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ملکه الیزابت در دنیای رمزارز آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، موجی از توکن‌‌ها و NFTهای او در فضای مارکت کریپتو شروع به شکل گیری کرد. از نظر فعالان حوزه کریپنو این موضوع نشان دهنده سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران از این رخداد خاص است.

NFT ملکه الیزابت

چند نمونه NFT ملکه الیزابت

موج توکن‌ها بعد از مرگ ملکه

توکن‌های فراوانی پس از مرگ ملکه‌ انگلستان با نام‌های ملکه الیزابت اینو، الیزایت دوج و … ساخته شده‌اند. فعالین دنیای رمزارز‌ها، پس از مرگ ملکه الیزابت زمان را غنیمت شمردند و به سرعت بیش از ۴۰ توکن با تم‌های ملکه روانه‌ بازار کریپتو کردند. همچنین، هزاران توکن غیرقابل تعویض (NFT) نیز به همین شکل پدید آمدند.

این توکن‌های جدید در صرافی‌‌های غیرمتمرکز روی شبکه اسمارت‌چین BNB و اتریوم پدیدار شدند. گفتنی است پس از مرگ ملکه، تقاضا برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ملکه نیز روند صعودی داشت. پلتفرم مشهور ساخت توکن‌های غیرقابل تعویض به نام opensea، آثار هنری جدیدی شامل نقاشی‌ها و عکس‌های ملکه را به صورت توکن به ثبت رسانده‌ است. یکی از این کالکشن‌های مشهور با نام «ملکه آسوده بخواب» ، که شامل ۵۷۹ توکن غیرقابل تعویض (NFT) متنوع است.

توکن ملکه الیزابت اینو

این میم‌ توکن (Meme Token) نیز از جمله توکن‌هایی است که پس از مرگ ملکه ایجاد شده است. عجیب‌ترین توکن، توکن ملکه الیزابت اینو (Inu) بود که تنها در روز اول رشد ۵۰۰/۲۸ درصدی را روی پنکیک سواپ ثبت کرده است. این میزان صعود می‌تواند هرمعامله‌گری را هیجان‌زده کند. اما آنالیز این توکن نشان می‌دهد که نقدینگی آن در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، ۰۰۰/۱۷ دلار است. درواقع این رشد تنها یک الگوی پامپ و دامپ (Pump and Dump) است که بسیار خطرناک و روشی برای کلاهبرداری از افراد غیرحرفه‌ای در بازار رمزارز است.

سازندگان و کلکسیون‌دا‌رهای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، برای حرکت با موج وقایع جهانی، چنین توکن‌هایی را عرضه می‌کنند تا بتوانند از هیجان و تب و تاب واقعه‌ روز، برای خود سودی بدست آورند. نمونه‌های مشابه این کلاه‌برداری توکن‌هایی بودند که پس از سیلی خوردن کریس راک در مراسم اسکار ترند شدند و فروش‌شان به ۴۵ هزار دلار نیز رسید. شهریور سال پیش نیز، همین الگوی کلاهبرداری برای توکن‌های ساخته شده سریال مشهور بازی مرکب رخ داده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.