کد مطلب: ۸۱۸۶۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طوفان بازار رمز ارز با محکومیت‌ صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس

طوفان بازار رمز ارز با محکومیت‌ صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس

در هفته جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی‌های رمز ارزی بایننس و کوین‌بیس به‌جرم رعایت نکردن قوانین فدرالی این کشور شکایت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا پس از تهدیدها و هشدارهای مکرر در سال‌های اخیر، شکایت جدیدی را از صرافی‌های مشهور رمز ارزی بایننس و کوین‌بیس به‌ثبت رسانده است. خبر این شکایت تاثیر خود را بر بازار رمز ارز گذشته است و در کنار کاهش قیمت رمز ارزهای مختلف بازار، نااطمینانی و خروج سرمایه توسط کاربران را تشدید کرده است.

مسدود شدن دارایی‌های بایننس

در روز دوشنبه و پس از ماه‌ها تهدید و هشدار توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC)، این نهاد شکایت خود از دو صرافی بزرگ رمز ارزی را در فاصله یک روز، ‌به‌ثبت رسانده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار، صرافی بایننس و بنیان‌گذار آن، چانگ پنگ ژاپو را متهم به سیزده فقره جرم کرده است. این کمیسیون در روز سه‌شنبه از دادگاه درخواست کرده تا با توجه به سال‌ها رفتار متخلفانه، بی‌توجهی به قوانین آمریکا و فرار از قوانین نظارتی آمریکا، حکم لازم برای مسدود کردن دارایی‌های بایننس آمریکا را صادر کند.

اتهام صرافی بایننس چیست؟

یکی از اتهامات اصلی این صرافی، عدم تفکیک شعبه بایننس آمریکا و بایننس بوده است. در سال 2019، شعبه آمریکایی بایننس اعلام کرد که کاربران این شعبه امکان انجام معاملات در Binance.com نخواهند داشت. اما در واقعیت، مشخص شده است که این محدودیت به‌صورت عملی انجام نشده است و ژائو با استفاده از اختیارات خود،‌ مخفیانه به کاربران با سرمایه بالا در آمریکا امکان استفاده از Binance.com را داده است.

همچنین، با وجود اینکه قرار بود شعبه آمریکایی صرافی رمز ارز بایننس کاملا از شعبه اصلی بایننس تفکیک شود، در واقع این اتفاق رخ نداده و ژائو به صورت غیررسمی، مدیریت این شعبه را نیز در کنترل خود گرفته است. این کمیسیون با ارائه مدارکی از تاریخچه چت یکی از مدیران ارشد این صرافی با کارمند خود، نشان داده است که بایننس با آگاهی کامل از قوانین ایالات متحده آمریکا تخطی می‌کرده است.

پاسخ بایننس به اتهامات

صرافی بایننس در پاسخ به این اتهامات گفت:« صرافی بایننس از ابتدا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار همکاری‌های لازم را کرده است. ما با احترام، این اتهامات را رد می‌کنیم. ما از پلتفرم خود دفاع خواهیم کرد. به‌دلیل اینکه بایننس یک صرافی آمریکایی محسوب نمی‌شود، اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار در بحث شکایات محدود خواهد بود. هر گونه اتهامی که اظهار کند، دارایی‌های کاربران باینسس آمریکا تحت ریسک بوده است، کذب است.»

شکایت از صرافی کوین‌بیس

یک روز پس از شکایت از بایننس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از صرافی بزرگ کوین‌بیس نیز به دلیل نقض قوانین فدرالی ایالات متحده آمریکا شکایت کرده است. بیست و چهار ساعت پس از شکایت از کوین‌بیس، کاربران حدود 600 میلیون دلار از سرمایه خود را از این صرافی خارج کردند. در یک ساعت پس از اعلام این شکایت، معامله‌گران حدود 450 میلیون دلار را از کوین‌بیس خارج کردند. برداشت‌ها در روز سه شنبه نیز روند صعودی داشت.

رمز ارز

جریان خروجی صرافی‌ها (منبع: Nansen )

خروج سرمایه از صرافی رمز ارزی بایننس به‌دنبال شکایت کمیسیون بورس شدت پیدا کرد. بر اساس داده‌های 21shares ، خالص سرمایه خروجی از این صرافی به بیش از 700 میلیون دلار در روز دوشنبه رسیده است. این رقم، بیشترین میزان سرمایه خروجی روزانه بایننس از ماه فوریه بوده است که مشکلات حقوقی برای استیبل‌کوین دلار بایننس رخ داده بود. روند خروج سرمایه در روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت و در بیست و چهار ساعت گذشته، 1.2 میلیارد دلار از این صرافی رمز ارزی بزرگ خارج شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.