کد مطلب: ۸۱۹۲۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فرمان کاهش قیمت به بازار دلار رسید/ قیمت دلار به ۴۸ هزار تومان می‌رسد؟

فرمان کاهش قیمت به بازار دلار رسید/ قیمت دلار به ۴۸ هزار تومان می‌رسد؟

قیمت دلار از روز گذشته وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده است و سوال مهم این است که قیمت دلار در این محدوده می‌ماند و یا ریزش بیشتری در راه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد با قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش ۵۰۰ تومانی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد که دلار فرمان ریزشی دریافت کرده است. چون بسیاری از افزایشی‌های بازار معتقد بودند که دلار با وجود ورود به کانال ۴۹ هزار تومان چندان‌ در این کانال‌ نمی‌ماند و به سرعت به بالا ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد.

اما روند بازار از روز گذشته خلاف اعتقاد آنان را ثابت کرد. دلار از روز گذشته وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده و امروز خود را به کف این کانال رسانده‌است.

نکته مهم این است که اگر دلار بتواند ظرف چند روز آینده در همین محدوده بماند،می‌توان امید داشت که قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را شکسته و به پایین کشیده شده است.

از طرف دیگر آنچه سیگنال کاهشی دیگری به بازار ارسال کرد این بود که در نشست شورای حکام هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشده است. البته بیانیه پایانی این نشست درباره ایران تند بود و این شورا به نقد ایران پرداخت و در بیانیه پایانی خود نوشت: ما هیچ تغییر اساسی در رفتار ایران ندیده‌ایم. ایران در زمان گزارش به تشدید برنامه هسته‌ای خود ورای هرگونه توجیه غیرنظامی ادامه داده و هیچ عزمی از خود برای اجرای تعهدات خود ذیل بیانیه مشترکی که در ماه مارس بر سر آن توافق شد، نشان نداده است. گزارش مدیرکل نشان می‌دهد که ایران به مسیر تشدید چشم‌گیر برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است.

علی‌رغم ادبیات تند اروپا علیه ایران، هنوز پرونده برجام برای ایران باز است و بسیاری امید به توافق هسته‌ای دارند، حتی توافق «کم در برابر کم».

کاهش قیمت‌ دلار ادامه دارد؟

از امروز تا شنبه ۲۰ خرداد ماه بازار ارز تعطل است و تنها کانال‌های تلگرامی قیمت دلار فردایی را اعلام می‌کنند. قیمت دلار فردایی هم فعلا در کانال‌ها کاهشی است و دو پله‌ تا ورود به کانال ۴۸ هزار تومان فاصله دارد.

برخی از کارشناسان اقتصادی‌ منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار هستند. آنها معتقد بودند اگر دلار نتواند خود را در محدوده بالا ۵۰ هزار تومان حفظ کند، ریزش بيشتر قیمت در راه است و راه برای کاهش قیمت بیشتر باز می‌شود.

البته به گفته این گروه، این ریزش موقتی است و ادامه آن به تغییر سیاسی بزرگی مانند توافق برجام نیاز دارد واگرنه قیمت‌ها به روال قبل بر می‌گردد.
بررسی اخبار سیاسی هم نشان می‌دهد که هنوز جای امیدواری برای توافق وجود دارد و ممکن است این خبر مثبت ظرف روزهای آینده به بازار برسد و دلار را ارزانتر کند. اما اگر بازار سیگنال اصلی را دریافت نکند، باید منتظر برگشت قیمت دلار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه کساني از کاهش قيمت دلار ناراحت هستند و تلاش مي کنند قيمت آن را بالا ببرند و سياست هاي بانک مرکزي را بي اثر کنند.

    • ناشناس

      سیاست بانک مرکزی میشه بگوييد کدوم سیاست ؟

    • کیوان

      دولت خودش کمبود بودجه اش را با بالا بردن نرخ دلار و دست کردن در جیب مردم و افزایش تورم بدست می‌آورد و به دنبال آن دلالان هم بیکار نیستند و ضمنا سیاست‌های خارجی بسیار اشتباه و تنش زایی دولت و قلدری بیجا در این شرایط وخیم اقتصادی فقط مردم را روز به روز فقیر تر و درمانده تر می‌کند ولی این را هم باید بدانند که صبر مردم هم اندازه ای دارد

  • ناشناس

    از این روزها زیاد دیدیم بردید بالا یک کاهشی دادید باز مجددا رفت اون بالا بالاها. ببینیم این بار چیکار میکنید