کد مطلب: ۸۱۹۲۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ برنده‌های محدود بازار سهام

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس/ برنده‌های محدود بازار سهام

معاملات سومین هفته خردادماه نشان می‌دهد، والماس با رشد 35 درصدی در صدر پربازده‌ترین نمادهای بورس قرار گرفت. این در حالی است که رشد شاخص کل حتی به یک درصد هم نرسید. در مقابل، سصفها با افت 12 درصدی یکی از نمادهایی بود که طی این هفته سهامداران خود را ناامید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس در سومین هفته خردادماه در حالی خاتمه یافت که شاخص کل با وجود تعطیلی دو روزه بازار، طی این هفته حدود ۰.۷۷ درصد رشد کرد و از دو میلیون و ۲۷۱ هزار واحد به دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در این هفته به همین منوال رفتار کرد و در سه روز معاملاتی با رشد حداقلی ۰.۶۹ درصدی خود را به ارتفاع ۷۷۶ هزار و ۶۴۶ واحد رساند.

حجم و ارزش معاملات

بررسی روند معاملات این هفته بازار سرمایه نشان می‌دهد که در بازار سهام در روز شنبه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم دست به دست شد و ارزشی معادل ۶ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رقم زد. همین اتفاق در روز سه شنبه با ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و در چهارشنبه با ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی حدود هفت هزار و ۷۶۱ و هفت هزار و ۵۰۲ میلیارد تومانی ثبت کرد.

با وجود اینکه در یک ماه گذشته، بازار سرمایه شرایط کم‌رمقی را پشت سر می‌گذارد اما تا حدودی می‌توان گفت وضعیت این هفته بورس به دلیل تعطیلات عادی نبود.

ذکر این نکته ضروری است که در چند هفته اخیر، بازار سرمایه پول حقیقی جدیدی جذب نکرده و شرایط این هفته نیز این موضوع را تشدید کرد.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

بیشترین بازدهی (2)

نگاهی به معاملات این هفته بازار حاکی از آن است که والماس با افزایش 35 درصدی، لقب بیشترین بازدهی را سهم خود کرده و به قیمت 259 تومان رسیده است.

ثپردیس و حآسا نیز هریک با رشد به ترتیب 23 و 20 درصدی موفق شدند سود خوبی را نسیب سهامدارن خود کنند.

تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد، سطوح 1757 و 1725 نزدیکترین مقاومت‌های شناسایی شده برای این دو سهم هستند.

کمترین بازدهی

در مقابل اما، سصفها مانند سه نماد غشهد، چخزر و پی پاد با 12 درصد کاهش قیمت، چهار نمادی بودند که در این هفته بدترین عملکرد را در میان بورسی‌ها ثبت کردند.

جدول آورده‌شده به خوبی نزدیکترین حمایت هر یک را نشان داده است. باید دید این سطوح می‌توانند از ادامه نزول آن‌ها جلوگیری کنند یا خیر؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عشقی بی کفایت استعفا استعفا .

  • پرویز

    بورس طی سالهاست منفی و سرمایه های زیادی را بی ارزش و نابود کرده است